arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / توضیحات اداره کل زندان‌های تهران درباره فوت شاهین ناصری / تایید ادامه گفتگوها با عربستان در دولت رئیسی / ۸.۵ میلیون نفر در استان تهران واکسن کرونا زدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکسیناسیون افراد بالای ۱۵ سال آغاز شد
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشتاز آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون برای افراد ۱۵ سال به بالا خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون تمامی متولدین ۱۳۸۵ و قبل از آن در سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

محدودیت تردد شبانه برداشته نشد
انوشیروان محسنی استاندار تهران در تشریح جریمه نشدن خودروی افرادی که در ساعات منع تردد شبانه برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون شبانه روزی مراجعه می کنند، اظهارکرد: محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد اما کسانی که برای واکسیناسیون در ساعات ممنوعیت تردد شبانه به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، جریمه نخواهند شد.

تایید ادامه گفتگوها با عربستان در دولت رئیسی
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته چند دور گفتگو و مذاکره با دولت عربستان در بغداد داشتیم، افزود: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی شده است. این مقام وزارت امور خارجه ایران گفت: در خصوص امنیت خلیج فارس نیز پیشرفت در گفتگوها خیلی جدی بوده است. خطیب زاده تاکید کرد: این گفتگوها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت دکتر رئیسی نیز در سطح مناسبی پیامها رد و بدل شده است.

توضیحات اداره کل زندان‌های تهران درباره فوت شاهین ناصری
روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران در خصوص فوت یک زندانی در ندامتگاه تهران بزرگ اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: محکوم علیه، شاهین ناصری که به دلیل ارتکاب جرایمی از قبیل کلاهبرداری، سرقت، جعل و استفاده از سند مجعول در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده است، به بهداری زندان مراجعه نموده و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می‌گیرد. بنابر گزارش بهداری ندامتگاه، با توجه به شرایط اورژانسی بیمار، فورا در محل بهداری ندامتگاه، عملیات احیاء (ماساژ قلبی، تنفس مصنوعی و تزریق اپی نرفین و فیکس IV Line) به مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد که علی رغم تلاش‌های فراوان کادر درمان، زندانی مورد اشاره فوت می‌کند. در این اطلاعیه تاکید شده است، علت تامه فوت شاهین ناصری در پزشکی قانونی در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

بورل به بلینکن: مهلت بازگشت به برجام ابدی نیست
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک هشدار داد که مهلت بازگشت به توافق هسته‌ای ایران ابدی نیست.

مذاکرات برجامی تا پیش از نوروز از سر گرفته می‌شود
جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اشاره به نقش برجام در معادلات غرب با ایران و همچنین نقش آن در مناسبات منطقه از احیای مذاکرات تا پیش از نوروز امسال خبر داد.

از ۱۰.۵ میلیون جمعیت بالای ۱۸ سال استان تهران، ۸.۵ میلیون نفر واکسن کرونا زده‌اند
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تهران تزریق شده است. علیرضا زالی افزود: در استان تهران حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعت هدف بالای ۱۸ سال ساکن هستند و دستگاه های مرتبط آمادگی خود را برای اجرای این کمپین ۲ هفته ای اعلام کردند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱ مهر ۱۴۰۰ در کشور ۱۶هزار و ۳۶۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۳۱۷ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند.

شمار واکسن‌های وارداتی کرونا از ۶۵ میلیون دُز گذشت
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: پنجاه و ششمین محموله واکسن کرونا شامل پنج میلیون دز از نوع سینوفارم صبح امروز (پنجشنبه ۱ مهرماه) وارد کشور شد و شمار واکسن‌های وارداتی از ۶۵ میلیون دز گذشت. مهرداد جمالی ارونقی با بیان اینکه این میزان دز واکسن وارداتی کرونا سی و سومین محموله واکسن چینی سینوفارم است، اظهار داشت: این محموله شمار واکسن ها را به ۶۵ میلیون دز رساند. وی تاکید کرد: ۱۰ میلیون دز واکسن جانسون اند جانسون و فایزر نیز آماده ورود به کشور است.

 

نظرات بینندگان