arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

فرمانده هوانیروز ارتش: اسرائیل بداند اگر دست از پا خطا کنید روی سرشان خراب خواهیم شد

امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش خطاب به اسرائیل گفت: اسرائیل بداند اگر خدای نکرده دست از پا خطا کند در کسری از زمان با تجهیزاتی که بهینه شده و ارتقا پیدا کردند و با حضور خلبان‌های شجاع روی سرشان خراب خواهیم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هیچ قطعه‌ای از قطعات بالگردها را از خارج وارد نمی‌کنیم و ملزومات توسط تولیدکنندگان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان و مهندسین هوانیروز ساخته و نصب می‌شود.

امیر سرتیپ یوسف قربانی در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش گفت: سال‌ها پیش با پیروزی انقلاب اسلامی دنیا از انقلاب ما ناراضی بود، از این رو رژیم بعث عراق می‌خواست به ارتش غرب و جنوب غرب حمله کند در حالی که ارتش ما هنوز انسجام خاصی به خود نگرفته بود.

وی افزود: قبل از دفاع مقدس شاهد غائله‌های کردستان، گنبد و خوزستان بودیم، همچنان گروه‌های معاند با انقلاب تعارض داشتند، ولی هوانیروز نقش‌آفرینی کرد به‌ خصوص در عملیات مرصاد که منافقین را به درک واصل کردیم.

سرتیپ قربانی تصریح کرد: رژیم بعث با لشکرهای زرهی بسیار قوی وارد مرزهای ما شد که اگر یک رهبری قوی و دفاع جانانه رزمندگان نبود، وضع اینطور رقم نمی خورد. در آن دوران بالگردهای ما تازه خریداری شده بود، قبل آن مدیریتش با مستشاران نظامی خارجی بود که دست خلبان‌های جوان ما افتاد.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه ما دارای قدرت‌مندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه هستیم، گفت: با وجود اینکه آمریکایی‌ها نمی‌خواستند دانشی را آموزش بدهند، خلبان های ما همچون "شهید علی اکبر شیرودی" اقدامات خلاقانه ای از روی دانش انجام دادند.

وی ادامه داد: هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئی از سازمان نیروی هوایی است، اما در هوانیروز که زیرمجموعه نیروی زمینی است تمرکز ما روی بالگرد و هواپیما است و در سطح کشور جابه‌جایی قطعات و نیروها را داریم.

سرتیپ قربانی گفت: بالگرد قطعات زیادی دارد که ما به خودکفایی رسیدیم، هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و ملزومات توسط تولیدکنندگان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان و مهندسین هوانیروز ساخته و نصب می‌شود، سامانه دید در شب توسط مهندسین ما ساخته و آموزش‌ها به خلبان‌ها ارائه شد که در رزمایش‌ها استفاده می‌شود.


امیر سرتیپ قربانی اضافه کرد: علاوه بر ماموریت‌های دفاعی امنیتی و پشتیبانی از مرزها، پوشش هوایی اورژانس هوایی در ۳۰ استان انجام می‌شود و در خصوص بحث پیوند اعضا تاکنون جان بیش از هزار نفر را از مرگ حتمی نجات دادیم.

فرمانده هوانیروز عنوان کرد: همچنین هوانیروز در بحران‌های سیل، زلزله و آتش‌سوزی اولین‌ یگانی است که در اختیار مردم است، ما در همه در بحران‌ها آماده‌ کمک هستیم.

امیر سرتیپ قربانی خطاب به رژیم غاصب اسرائیل گفت: اسرائیل بداند اگر خدای نکرده دست از پا خطا کند در کسری از زمان با تجهیزاتی که بهینه شده و ارتقا پیدا کردند و با حضور خلبان‌های شجاع روی سرشان خراب خواهیم شد.

نظرات بینندگان