arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

معاون وزیر بهداشت: کرونا در ایران نزولی شد / بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور خالی شده

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: پیک پنجم بیماری کرونا در بیشتر استان‌های کشور روند کاهشی گرفته و تا حد زیادی از بحران عبور کرده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: پیک پنجم بیماری کرونا در بیشتر استان‌های کشور روند کاهشی گرفته و تا حد زیادی از بحران عبور کرده ایم.

قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) آمل اظهار داشت: اکنون در استان‌های شمالی روند بستری‌ها در مراکز درمانی کاملاً کاهشی شده و در استان‌های غربی و جنوبی کشور نیز کرونا سیر نزولی دارد.

وی با بیان اینکه میزان بدحالی و بستری در بخش ای سی یو و فوتی هم خوشبختانه روند کاهشی دارد، افزود: به نسبت ماه‌های اوج گیری و همه گیری پیک پنجم کرونا، هم اکنون بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور خالی شده است.

رعایت نکیم، گرفتار سویه جدید می‌شویم

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ویروس کرونا ناشناخته است و هنوز برای دنیا ممکن است جهش‌هایی جدیدی اتفاق بیافتد و سویه های جدید پیدا شود، گفت، این سویه ها ممکن است پیک جدید ایجاد کند، اما با روند افزایشی واکسیناسیون در کشور خوشبختانه امنیت خوبی ایجاد شده و نگران کننده نیست.

جان بابایی تصریح کرد: البته باز هم رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان یک اصل انکارناپذیر و حیاتی برای امنیت بیشتر در برابر کرونا لازم است.

منتظر معوقه ۳ هزار میلیارد تومانی فوق العاده کادر درمان هستیم

وی همچنین در خصوص تأخیر در پرداخت معوقه مربوط به فوق العاده کادر درمان در شرایط کرونایی گفت: تعداد مریض‌هایی که در پیک پنجم در مراکز درمانی کشور پذیرش و درمان شدند بیش از دو برابر و حتی دو و نیم برابر در برخی استان‌ها نسبت به پیک‌های قبلی بوده و این باعث فشار سنگین به کادر درمان شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: معوقه فوق العاده کادر درمان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است که منتظر هستیم سازمان برنامه و بودجه شرایط پرداخت آن را برای وزارت بهداشت فراهم تا حق کادر درمان هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

راه اندازی مراکز پیشرفته قلب در شهرهای نیم میلیونی کشور

جان بابایی همچنین در خصوص توسعه مراکز درمان بیماران قلبی با توجه به ابتلاء و درگیری شمار زیادی از مردم به این بیماری گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مرکز قلب دولتی و خصوصی در کشور راه اندازی شده و برنامه وزارت بهداشت در افزایش این مراکز در شهرهایی است که جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر دارند.

وی در خصوص افتتاح مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی آمل نیز گفت: در شهرستان آمل با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و نبود مرکز جراحی قلب در غرب مازندران و همچنین ورودی استان از جاده هراز و دسترسی راحت تر بیماران و مسافران عبور از خدمات درمانی قلب و عروق این امکان اکنون در این شهرستان فراهم شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون همه شرایط لازم برای درمان و کادر درمانی تیم جراحی قلب باز در بیمارستان امام خمینی آمل فراهم شده و بیماران مطابق تعرفه‌های دولتی ویزیت و عمل خواهند شد.

بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) آمل ظهر پنجشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

کد خبر 5311949

نظرات بینندگان