arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

امام‌جمعه قم: مردم منتظر روی کارآمدن دولتی مطیع امر رهبری بودند؛ باید قدرشناس این نعمت باشند

امام‌جمعه قم گفت: عده‌ای سرنوشت مملکت را با دل‌بستگی به غرب و قراردادهای ۲۰۳۰ و FATF گره‌زده بودند؛ مردم خیلی وقت بود که منتظر روی کار آمدن دولتی خدمتگزار و مطیع امر رهبری بودند، لذا مردم باید قدرشناس این نعمت باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: امام‌جمعه قم گفت: عده‌ای سرنوشت مملکت را با دل‌بستگی به غرب و قراردادهای ۲۰۳۰ و FATF گره‌زده بودند؛ مردم خیلی وقت بود که منتظر روی کار آمدن دولتی خدمتگزار و مطیع امر رهبری بودند، لذا مردم باید قدرشناس این نعمت باشند.

آیت‌الله سعیدی پیش از ظهر امروز در با دیدار سردار موحدی کیا، فرمانده قرارگاه مکانیزه ۲۰ رمضان، در سالن محراب حرم مطهر، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی عنوان کرد: اربعین حسینی مثل روز عاشورا دارای ویژگی، پیام، انتظار و توقع خاصی است که مردم نیز بر اساس این ویژگی‌ها، مطالباتی در خصوص زیارت اربعین و راهپیمایی اربعین دارند و این در راستای انتظاراتی است که اهل‌بیت از اربعین و اربعینیون دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با توصیه به قرائت زیارت‌نامه اربعین در روز اربعین حسینی با گریه، تأمل و تفکر اظهار کرد: خود زیارت‌نامه اربعین یک کتاب مطالعه و تحقیق است، نه زیارت‌نامه صرف؛ این زیارت‌نامه راه رسیدن انسان‌ها به سعادت و شقاوت و اینکه حرکت اباعبدالله (ع) به چه منظوری بود و پیروزی و شکست در منطق اهل‌بیت چه معنایی دارد را بیان می‌کند.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و مقارنت آن با ایام اربعین افزود: این مقارن شدن فرصتی است که بتوانیم جلوه‌های عاشورا و کربلا و حرکت اربعین را در نهضت سیدالشهدا علیه‌السلام به مردم بیشتر بشناسانیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده به‌واسطه ویروس کرونا در کشور گفت: متأسفانه بسیاری از مراسمات و کارهای ارزشی اصیل ما به خاطر این ویروس منحوس و مضر برهم ریخت و بنای مردم بر این نبود که مراسم عزای سیدالشهدا و مراسم اربعین که هرساله با جمعیت میلیونی ایرانی‌ها برگزار می‌شد به ۶۰ هزار نفر کاهش‌یافته و داغ زیارت بر دل دوستداران و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت بماند؛ البته دشمن از این فضا بسیار استفاده می‌کند و مردم باید خیلی مراقب این فضاسازی‌ها و مکر دشمنان باشند و در مقابل با آن باید مردم تمام سعی و تلاش خود را بکنند تا آن‌طور که شایسته است نسبت به دستگاه سیدالشهدا حساس باشند.

امام‌جمعه قم در خصوص روی کار آمدن دولت جدید اظهار کرد: عده‌ای سرنوشت مملکت را با دل‌بستگی به غرب و قراردادهای ۲۰۳۰ و FATF گره‌زده بودند؛ مردم خیلی وقت بود که منتظر روی کار آمدن دولتی خدمتگزار و مطیع امر رهبری بودند و مردم باید قدرشناس این نعمت باشند و تمام سعی خود را در کمک به رهبر معظم انقلاب، دولت و سازندگی مملکت اسلامی بکنند تا مشکلات به فضل الهی یکی‌یکی از پیش رو برداشته شود.

در این جلسه سردار موحدی کیا، فرمانده قرارگاه مکانیزه ۲۰ رمضان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گزارشی از فعالیت‌های این قرارگاه که در دوران دفاع مقدس ۳۱۳ شهید و ۷۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده است، ارائه نمود.

نظرات بینندگان