arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲ مهر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: بعد از نماز صبح، با محافظان به منطقه قله دماوند رفتیم. ساعت هفت و نیم، به محل مسجد امام زمان رسیدیم. در آنجا با چند تیم کوه‌نورد مواجه شدیم؛ احوال‌پرسى‌کردم و عکس گرفتند. آقاى نیکوکار که بانى ساخت مسجد است، با همکارانش آنجا بودند؛ توضیحاتى دربارة مسجد دادند. گفت، عروسش سرطان داشته و اینجا متوسل شده و شفا گرفته است. براى تکمیل مسجد، کمک خواست؛ قبول‌کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲ مهر ۱۳۷۷خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

بعد از نماز صبح، با محافظان به منطقه قله دماوند رفتيم. ساعت هفت و نيم، به محل مسجد امام زمان رسيديم. در آنجا با چند تيم كوه‌نورد مواجه شديم؛ احوال‌پرسى‌كردم و عكس گرفتند. آقاى نيكوكار كه بانى ساخت مسجد است، با همكارانش آنجا بودند؛ توضيحاتى دربارة مسجد دادند. گفت، عروسش سرطان داشته و اينجا متوسل شده و شفا گرفته است. براى تكميل مسجد،كمك خواست؛ قبول‌كردم.

از محل زندگى يك دامدار، به نام حاج‌احسان كه يك غار بود، بازديدكرديم. همسرش و دختر معلول ذهنی هم آنجا بودند. گفتند، زمستان به شهر رِينه مى‌روند و تابستان اينجا هستند؛ مقدارى كشك از او خريديم.

سپس همراه آنها به سوى قله كوه‌نوردى‌كرديم. چند صدمترى، در مسير لوله آبى كه از بالا براى مسجدكشيده‌اند، پيش رفتيم. همه دامنه‌كوه، از قديم با سنگ‌چينى‌ها قطعه‌‌بندى است و گفتند، مرزهاى اختصاصي افراد است كه خود را مالك مى‌دانند؛ لابد براى مرتع و دام و حتى زمين مسجد هم ملك آنها بوده كه هديه‌كرده‌اند.

قله پُربرف دماوند، از نزديك زيباست. در مسجد، صبحانه صرف شد؛ كره، سرشير، عسل و پنير. در مراجعت، از شهر رِينه، از شهر لاريجان و از كنار آبگرم لاريجان عبوركرديم و به جاده هراز برگشتيم. عصر در منزل مطالعه كردم: زيست‌شناسى و تاريخ. جمعى از محافظان آمدند و از آقاى [محمدجواد] اقبالى‌پور- فرمانده‌شان- شكايت‌كردند.

نظرات بینندگان