arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

راهنمای تصویری رجیستر کردن گوشی بعد از خرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راهنمای تصویری رجیستر کردن گوشی بعد از خرید

مهم‌ترین اقدام بعد از خرید گوشی رجیستر کردن آن است. زمانی که از فروشگاه آنلاینی گوشی خرید می‌کنید، برای رجیستر کردن گوشی از فروشنده کمک بخواهید. اما در خرید آنلاین گوشی موبایل، خودتان باید بر اساس دستور‌العمل‌ها گوشی را در سامانه‌ی همتا ثبت کنید. اصلا نگران نباشید. انجام این کار بسیار ساده‌ است و تنها چند دقیقه از وقت‌تان را صرف خواهد کرد. در این مقاله به صورت تصویری مراحل رجیستر کردن گوشی را آموزش می‌دهیم.

اطلاعات ضروری برای رجیستر کردن گوشی

برای ثبت مالکیت گوشی در سامانه‌ی همتا یا همان رجیستر کردن پیش از هر اقدامی به اطلاعاتی نیاز دارید تا گوشی‌تان فعال شود.

  • کد فعال سازی
  • کد IMEI
  • شماره‌ی موبایل‌تان

در مرحله‌ی بعد با استفاده از روش‌های زیر پروسه‌ی فعال سازی را آغاز کنید.

  • مراجعه به سایت سامانه‌ی همتا به آدرس ntsw.ir
  • دانلود نرم‌افزار همتا
  • استفاده از کد دستوری *7777#

در بین روش‌های ورود به سامانه‌ی همتا تنها یکی را که برای‌تان آسان‌تر است انتخاب کنید. پروسه‌ی رجیستر‌ی از سه درگاه مشابه‌ است. با این‌حال روش استفاده از کد دستوری به دلیل سهولت استفاده و در دسترس بودن از همه متداول‌تر است. به همین در این مقاله تنها به این روش خواهیم پرداخت.

کد فعال‌سازی گوشی را از کجا پیدا کنیم؟

فرض کنیم با خرید آنلاین گوشی اپل، آن‌را درب منزل تحویل گرفته‌ایم و تمام مراحل رجستری آن را باید خودمان انجام دهیم. از کجا باید شروع کنیم؟

اول از هر چیزی به دنبال کد فعال‌سازی باشید. در گوشی‌های آکبند که اولین مالک‌ش خودتان هستید، کد فعال‌سازی روی جعبه درج شده. همچنین با رجوع به کارت گارانتی می‌توانید کد را مشاهده کنید. پس اگر برای خرید گوشی موبایل سایت خرید گوشی موبایل را انتخاب کردید نگران نباشید. کد همیشه در دسترس شماست.

اما اگر گوشی کارکرده خریده‌اید، کد فعال‌سازی از طریق فرآیند انتقال مالکیت که از سوی فروشنده صورت می‌گیرد، کد به شماره‌ی همراه شما پیامک خواهد شد.

برای کسانی که گوشی خود را از خارج وارد کرده‌اند هم کد فعال‌سازی پیامک می‌شود و البته در بخش حساب کاربری در سامانه‌ی همتا نیز در دسترس است.

شناسه‌ی IMEI را چطور پیدا کنیم؟

روش‌های متفاوتی برای مشاهده‌ی کد IMEI گوشی وجود دارد:

  • درج شده بر روی جعبه‌ی گوشی
  • درج شده بر قاب پشتی گوشی (در برخی مدل‌ها و برندها)
  • قابل مشاهده در بخش About Phone در قسمت تنظیمات گوشی
  • مشاهده از طریق شماره‌گیری کد دستوری *#06# در بخش تماس گوشی

مراحل فعال‌کردن گوشی به صورت تصویری

اولین قدم برای ثبت گوشی در سامانه‌ی همتا شماره‌گیری کد دستوری *7777# در بخش تماس گوشی می‌باشد.

بعد از ورود کد *7777# روی دکمه‌ی Call (تماس) ضربه بزنید تا مطابق تصویر منوی همتا برای شما نمایش داده شود.

مراحل فعال کردن گوشی از طریق کد دستوری در تمامی گوشی‌ها یکسان اجرا می‌شود.

در مرحله‌ی بعد بین گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود، شماره‌ی 2 (فعال‌سازی) را شماره‌گیری کنید. در این مرحله برای آشنایی بیشتر با فرآيند می‌توانید با ارسال عدد 0، راهنمای همتا را نیز مشاهده کنید.

راهنمای تصویری رجیستر کردن گوشی بعد از خرید

ورود اطلاعات با اعداد انگلیسی باید صورت بگیرد.

بعد از شماره‌گیری عدد 2، در صفحه‌ی جدید باید کد 15 رقمی گوشی (IMEI) به صورت صحیح تایپ و سپس ارسال شود.

بلافاصله صفحه‌ی جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه شماره‌ی سیم‌کارتی (تماس) که قرار است در گوشی قرار بگیرد وارد می‌شود. برای مثال 0912*******. سپس شماره را ارسال نمائيد تا صفحه‌ی بعد برای شما نمایش داده شود.

راهنمای تصویری رجیستر کردن گوشی بعد از خرید

در پایان صحت اطلاعات را حتما تائید کنید

نوبت به وارد کردن کد فعال‌سازی می‌رسد. در صفحه‌ی جدید کدی که هنگام خرید دریافت کرده‌اید را وارد نمائيد. توجه داشته باشید این کد یک‌بار مصرف است. و تنها برای یک‌بار ورود در سیستم همتا اعتبار دارد.

در مرحله‌ی بعد سیستم اطلاعاتی که وارد کرده‌اید را به شما نمایش می‌دهد. این اطلاعات شامل کد IMEI و شماره‌ی تماس شما می‌شود. در صورت صحت اطلاعات آن را تائید کنید.

در برخی  مدل‌های با شماره‌گیری عدد 1 تائید صورت می‌گیرد و در برخی تنها کافی‌ست کلمه‌ی تائید درج شده روی صفحه‌ی نمایش را لمس کنید.

اما هنور یک مرحله‌ی دیگر مانده. سامانه‌ی همتا از طریق پیامکی فعال‌سازی گوشی‌تان را به شما اطلاع می‌دهد. به این طریق پروسه‌ پایان می‌گیرد. انجام تمامی مراحل با آماده‌سازی اطلاعات از قبل کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد.

روش‌های خرید و تاثیر آن بر پروسه‌ی رجیستر کردن

آیا در خرید آنلاین گوشی موبایل تغییری در پروسه‌ی رجیستر کردن ایجاد می‌شود؟ افراد بسیاری هستند که خرید آنلاین گوشی‌های اپل یا برندهای دیگر را ترجیح می‌دهد. دلیل این امر هم روشن است، سهولت خرید، امکان مقایسه‌ی کالاها، و خرید به بهترین قیمت.

زمانی که شما از فروشگاه خرید می‌کنید، می‌توانید همانجا از فروشنده بخواهید گوشی را برای شما فعال کند. برخی از فروشنده‌ها به صورت مستقیم اقدام به این کار می‌کنند. اما با توجه به درج کد فعال‌سازی یکبار مصرف بر روی جعبه و کارت گارانتی خریدار می‌تواند خودش پروسه فعال‌سازی را انجام دهد.

تلاش سامانه‌ی همتا با ایجاد 3 درگاه برای ورود اطلاعات انجام فعال‌سازی را برای همه‌ی کاربران آسان کرده است.

رجیستر کردن گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ طرفداران زیادی در تمام دنیا دارد. برای ثبتو رجیستر پس از خرید گوشی‌های سامسونگ در سامانه‌ی همتا نیز باید از دستور‌العمل کلی پیروی کرد. وجود فروشگاه‌های تخصصی آنلاین و سنتی خدمات پس از فروش را برای گوشی‌های سامسونگ در دسترس‌تر کرده‌اند.

برای پیدا کردن IMEI در گوشی‌های سامسونگ از روش زیر استفاده کنید.

  • وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  • آخرین گزینه‌ی موجود About Phone را باز کنید.
  • در همان ابتدای صفحه اطلاعات مهم گوشی درج شده‌است. مدل گوشی، شماره‌ی سریال و البته کد IMEI.

در این بخش با دو کد IMEI مواجه خواهید شد. برای فعال‌سازی گوشی کد 15 رقمی اول را در برگه‌ای یادداشت کنید.

فعال‌سازی گوشی شیائومی

فعال‌سازی گوشی‌های مختلف ربطی به برند و کشور سازنده‌ی آن ندارد. شیائومی برند پر قدرت چینی نیز این قاعده مستثنی نیست. برای فعال سازی گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند. باید کد IMEI آن را پیدا کنید.

در گوشی شیائومی نیز تنها کافی‌ست که وارد بخش تنظیمات گوشی شوید. در بخش اطلاعات گوشی که مشخصات اصلی آن درج شده، شماره‌ی IMEI قابل مشاهده است.

اگر می ترسید با ورود به اطلاعات گوشی سردرگم شوید. چرا که اطلاعات زیادی از جمله شماره‌ی سریال، IMEI و MEID در آنجا ثبت شده. بهترین روش همان استفاده از کد دستوری مشترک *#06# است.

اگر گوشی‌ نو خریدید کد فعال‌سازی روی جعبه و اگر گوشی کارکرده خرید کردید؛ کد فعال‌سازی از طریق پیامک در دسترس شما قرار دارد. سپس مراحل گام به گام رجیستری در سامانه‌ی همتا را انجام دهید.

جمع‌بندی

پس از خرید گوشی تنها 1 ماه فرصت دارید تا گوشی خود را در سامانه‌ی همتا ثبت کنید. انجام این‌کار آسان و سریع میسر است. در صورت تاخیر بیش از 1 ماه خدمات مخابراتی شما قطع می‌شود. پس در اولین ساعات خرید گوشی پروسه را تکمیل کنید تا به مشکلات جدی برخورد نکنید. پروسه‌ی فعال سازی در خرید آنلاین گوشی موبایل و خرید سنتی یکسان است.

 

 

نظرات بینندگان