arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را منتشر کرد

مایکروسافت همانطور که وعده داده بود، چند ساعت پیش ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و کاربران دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند این سیستم عامل را تجربه کنند. در کنار انتشار ویندوز ۱۱ برای کاربران دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و البته عرضه محصولات جدید با این سیستم عامل، مایکروسافت امکان دانلود فایل ISO را هم برای کاربران فراهم کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: مایکروسافت همانطور که وعده داده بود، چند ساعت پیش ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و کاربران دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند این سیستم عامل را تجربه کنند. در کنار انتشار ویندوز ۱۱ برای کاربران دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و البته عرضه محصولات جدید با این سیستم عامل، مایکروسافت امکان دانلود فایل ISO را هم برای کاربران فراهم کرده است.

چندین ماه پیش ویندوز ۱۱ رسما معرفی شد و تقریبا دو ماه پس از رونمایی، ردموندی‌ها رسما تاریخ انتشار آن را اعلام کردند. حالا این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار دارد، اما مسلما تمام کاربران ویندوز ۱۰ هم اکنون نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و همانطور که مایکروسافت اعلام کرده، تا اواسط ۲۰۲۲ تمام این محصولات به ویندوز ۱۱ بروزرسانی می‌شوند.

جهت بررسی انتشار ویندوز ۱۱ برای سیستم خودتان، به بخش آپدیت ویندوز در تنظیمات ویندوز ۱۰ بروید. البته بجای اینکار شاید بتوانید از دستیار نصب جدید مایکروسافت هم استفاده کنید. برای دسترسی به این دستیار کافیست به سایت رسمی مایکروسافت بروید و آن را دانلود کنید. در همین صفحه امکان دانلود فایل ISO ویندوز ۱۱ هم وجود دارد.

ویندوز ۱۱ تغییرات زیادی را تجربه کرده که شامل طراحی تازه، مایکروسافت استور جدید، بازگشت ویجت‌ها، ادغام با مایکروسافت تیمز و موارد دیگر می‌شود، با این حال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش یعنی پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی هم اکنون در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد و باید منتظر آپدیت‌های بعدی باشیم.

همانطور که بالاتر گفتیم، در کنار انتشار ویندوز ۱۱، از امروز محصولات جدید با این سیستم عامل روانه بازار می‌شوند که برای مثال می‌توان به جدیدترین دستگاه‌های سرفیس مانند سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ‌تاپ استودیو اشاره کرد که ردموندی‌ها چندین هفته پیش معرفی کردند. در کنار سرفیس‌های جدید، شرکت‌هایی مانند ایسوس، لنوو و اچ‌پی هم در آینده نزدیک دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل را معرفی و روانه بازار خواهند کرد تا سهم جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت افزایش پیدا کند.

نظرات بینندگان