arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

صاحبخانه82ساله و مستاجر75ساله اش به شکل مرموزی جان باختند/ چه کسی صاحبخانه را آتش زده؟

عصر یکشنبه 18 مهر آتش‌سوزی مرگباری در خانه‌ای قدیمی از سوی مأموران کلانتری 136 فرجام به بازپرس محمدتقی شعبانی اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عصر یکشنبه 18 مهر آتش‌سوزی مرگباری در خانه‌ای قدیمی از سوی مأموران کلانتری 136 فرجام به بازپرس محمدتقی شعبانی اعلام شد.


به دنبال اعلام این خبر بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. همسایه‌ها که متوجه بوی شدید سوختگی از این خانه شده بودند با پلیس تماس گرفته بودند.
در نخستین تحقیقات مشخص شد در طبقه همکف این خانه قدیمی و سه طبقه مردی با همسر 75 ساله‌اش مستأجر بود و در طبقه بالا نیز زن82 ساله صاحبخانه به تنهایی زندگی می‌کرد.

تیم جنایی به محض ورود به خانه با جسد مرد مستأجر که مقابل در ورودی خانه‌اش افتاده بود رو به رو شدند. طبق معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی وی بر اثر استنشاق دود فوت کرده بود.
چند متر آن طرف‌تر جنازه سوخته زن صاحبخانه روی پله‌ها به چشم می‌خورد.

بررسی‌ها نشان می‌داد پیرزن را با ریختن بنزین آتش زده‌اند و دود ناشی از این آتش‌سوزی مرگ مستأجر میانسال را رقم زده بود. در چند قدمی جسد سوخته زن تنها، ظرف بنزین و کبریتی که با آن آتش روشن شده بود قرار داشت.

همسر مرد مستأجر که زنی 75 ساله بود داخل اتاق نشسته و سالم بود. وی درتحقیقات مدعی شد آلزایمر دارد و از ماجرای مرگ صاحبخانه و شوهرش خبر ندارد.در بررسی‌های صورت گرفته از سوی بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت دو فرضیه برای قتل پیرزن تنها مطرح شد. نخستین فرضیه این بود که مرد مستأجر به خاطر اختلاف و دشمنی او را به آتش کشیده اما هنگام فرار خودش نیز به خاطر استنشاق دود جانش را از دست داده است.
اما در فرضیه دوم این احتمال بررسی می‌شود که شخص دیگری وارد خانه شده و پس از به آتش کشیدن پیرزن آنجا را ترک کرده و مرد مستأجر که متوجه آتش‌سوزی شده برای کمک به پیرزن وارد عمل شده اما دود ناشی از آتش‌سوزی او را به کام مرگ کشانده است.

ایران 

نظرات بینندگان