arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

بورل در توضیح نشست بروکسل درباره برجام: ایران خواستار این دیدار شده است / مذاکره درباره متن پیش‌نویس توافق برجام ؟ نمی‌دانم

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه درباره نشستی که قرار است در بروکسل درباره برجام برگزار شود توضیحاتی ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه درباره نشستی که قرار است در بروکسل درباره برجام برگزار شود توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته رویترز، بورل که در واشنگتن در جمع خبرنگاران حضور داشت مدعی شد ایران خواستار دیدار با مقام‌های اتحادیه اروپا که در هماهنگ‌سازی گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا نقش دارند شده‌ است.

بورل گفت که او آماده دیدار با ایرانی‌ها است اما نمی‌تواند بگوید که چنین دیداری چه زمانی انجام خواهد شد.

این مقام اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ایرانی‌ها خواستار گفت‌‌وگو بر سر پیش‌نویس متن‌های فعلی در خصوص برجام هستند گفتند: «متاسفم که باید بگویم نمی‌دانم.»

روز گذشته پایگاه نشنال گزارش داد ایران و اتحادیه اروپا بر سر زمان آغاز مذاکرات وین در خصوص برجام اختلاف‌نظر دارند.این پایگاه نوشته بودذ مقام‌های ایران و اتحادیه اروپا بعد از دیدار در تهران نتوانسته‌اند بر سر چارچوب زمانی برای آغاز مجدد مذاکرات وین به توافق برسند، اما دو طرف طی روزهای آتی برای رایزنی‌های بیشتر در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد.

«انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا کنون شش دور گفت‌وگو در وین برای مذاکرات برجام تشکیل داده است اما هفتمین دور این مذاکرات برگزار نشده و طرف‌ها در خصوص آن اختلاف دارند.

«پیتر استانو»، سخنگوی انریکه مورا گفته سفر مورا به تهران «ضرورت ازسرگیری مذاکرات وین» را مورد تأکید قرار داد. او گفت: «ما منتظر پاسخ ایرانی‌ها هستیم.»

استانو گفت جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در راستای مأموریتی مشابه به آمریکا سفر کرده است. او گفت: «جوزپ بورل هم به نوبه خودش به واشنگتن سفر کرده و قرار است با همتای آمریکایی‌اش جوزپ بورل در خصوص توافق هسته‌ی رایزنی کند.»

او گفت: «ما نتایج این مذاکرات را خواهیم دید.»

نظرات بینندگان