arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

وعده وزیرصمت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ۳۵ هزار مگاوات برق برای کشور طی ۴ سال آینده / تامین ۱۰ هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است

فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید ۳۵ هزار مگاوات برق برای کشور طی ۴ سال آینده برنامه‌ریزی شده که تامین ۱۰ هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید ۳۵ هزار مگاوات برق برای کشور طی ۴ سال آینده برنامه‌ریزی شده که تامین ۱۰ هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است.

سید«رضا فاطمی‌امین» شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از ۲ طرح صنعتی خمین در جمع خبرنگاران افزود: سوگیری جهانی در تامین انرژی سال‌های اخیر به‌دلیل ارزش بالای گاز و فرآورده نفتی و جبران بخشی از کمبود انرژی الکتریکی و حراست از محیط زیست از طریق سلول‌های خورشیدی است.

وی گفت: واحد تولید پنل‌های خورشیدی در خمین ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات در سال را دارد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت بیان کرد: این واحد در زمینی به وسعت ۳۱ هکتار مستقر شده که در راستای فعالیتش به ۱۰۰ هکتار دیگر زمین نیاز دارد و با حمایت دولت تا یک ماه آتی مجوز شهرک خصوصی به آن داده می‌شود.

فاطمی‌ امین افزود: واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین از کانون‌های بزرگ مقیاس و خوب کشور و استان مرکزی در تولید انرژی الکتریکی است و زنجیره کاملی از بخش‌های تولید پنل‌های خورشیدی در آن برنامه‌ریزی شده است‌.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از واحد پتروشیمی خمین گفت: شکل نگرفتن صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی موجب می‌شود که محصولات این صنعت نیمه‌خام صادر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پلی پروپیلن محصول ارزشمند پتروشیمی است و سالانه ۹۰۰ هزار تن از این محصول در کشور تولید می‌شود که با نیاز بازار داخلی همخوانی دارد.

فاطمی‌امین بیان کرد: این واحد تولیدی سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می‌شود.

وزیر صمت در سفر یک‌روزه به جنوب استان مرکزی روز جمعه ضمن شرکت در آئین اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه محلات، با حضور در شهرستان‌های دلیجان و خمین از چندین طرح صنعتی از جمله خودروسازی سایپای خمین و ظرفیت‌های پرورش گل و گیاه بازدید کرد.

عملیات اجرایی پتروشیمی خمین سال ۹۶ و واحد تولید سلول‌های خورشیدی خمین نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سال ۹۷ کلید خورد.

نظرات بینندگان