arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

مقتدی صدر: کشور‌های ایران، عربستان و پاکستان برای رفع مشکلات شیعیان افغانستان مداخله کنند / طالبان اجازه بدهد شیعیان خودشان از جانشان محافظت کنند

رهبر جریان صدر عراق از دولت طالبان خواست اگر قادر به حمایت از شیعیان نیست بگذارد خودشان برای حمایت از جانشان قبل از وقوع جنگ طایفه‌ای تلاش کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رهبر جریان صدر عراق از دولت طالبان خواست اگر قادر به حمایت از شیعیان نیست بگذارد خودشان برای حمایت از جانشان قبل از وقوع جنگ طایفه‌ای تلاش کنند.

به گزارش سایت عراقی موازین نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای گفت: بعد از عقب نشینی نیروهای اشغالگر از افغانستان نیروهای طالبان حکومت را در دست گرفتند. اولین مقتضیات حکومت اسلامی و شروط آن برقراری عدالت میان مردم و تبعیض قائل نشدن از نظر دین و مذهب و عقیده و دیگر موارد است وگرنه تبعیض عین ظلم است. دیروز دیدیم که تمام طوایف در افغانستان در سایه حکومت سکولار و حضور آمریکا در صلح زندگی می‌کنند و امروز می‌بینیم شیعه با ظلم و ترس و تروریسم و انفجارهایی مواجه است که باعث مرگ آن‌ها و لطمه خوردن به مقدسات و مساجدشان می‌شود آیا این عیب نیست؟ به ویژه اینکه گروه‌های تروریستی تنها شیعیان را هدف قرار نمی‌دهند بلکه تروریسم آن‌ها متوجه سنی‌های میانه‌رو و پیروان دیگر عقاید نیز می‌شود.

وی گفت: من از کشورهای سازمان همکاری اسلامی به ویژه پاکستان، قطر و عربستان و ایران می‌خواهم برای رفع مشکلات شیعیان با روش‌هایی که از نظرشان مناسب است، وارد مداخله شوند. و اگر دولت طالبان قادر به حمایت آن‌ها نیست پس باید به شیعیان اجازه بدهد قبل از اینکه زمان از دست برود و قبل از وقوع جنگ طایفه‌ای که ضررش به تمام کشورهای اسلامی منطقه می‌رسد، از خودشان محافظت کنند.

نظرات بینندگان