arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / هشدار درمورد دفن مقبره کوروش تا ۴۰ سال آینده / واکنش سازمان برنامه به پیش بینی دلار ۲۸۵ هزار تومانی / پیگیری قرارداد‌های خرید تسلیحات از روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

امیرعبداللهیان: آمریکا قبل از مذاکره، یک اقدام جدی انجام دهد
علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی یکشنبه ۲۵ مهرماه مجلس که وزیر امور خارجه در آن حضور داشت، اظهار داشت: امیرعبداللهیان درباره مذاکرات هسته‌ای به صراحت اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی اقدام در برابر اقدام و عمل در برابر عمل است و آمریکایی‌ها باید حسن نیت و صداقت خود را نشان دهند. به گفته سلیمی، امیر عبداللهیان تاکید کرد: ایالات متحده حتما بایستی اقدام جدی قبل از مذاکره را انجام دهند، ضمن اینکه بنای تهران آن است که مذاکره را از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، دنبال کنند نه موارد دیگر را.

واکنش سازمان برنامه به پیش بینی دلار ۲۸۵ هزار تومانی
وبسایت سازمان برنامه نوشت: در پی انتشار جدولی در شبكه هاي اجتماعی كه زمان تهيه آن به دولت قبل (دوازدهم) برمی گردد، [لازم به ذکر است که] اين جدول حاوی پيش بيني های فردی است و به هيچ عنوان نظر رسمی سازمان برنامه و بودجه نیست.

۱۹۹ فوتی جدید کرونا
بنابر اعلام ۲۵ مهر ۱۴۰۰وزارت بهداشت، از روز قبل تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۳۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

هشدار درمورد دفن مقبره کوروش تا ۴۰ سال آینده
اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست و مشاور پیشین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی اظهار داشت: در صورت گسترش کشاورزی، مقبره کوروش تا ۴۰ سال آینده در فروچاله‌ها مدفون می‌شود.

سازمان اوج: سال ۹۰ با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سپاه کار را شروع کردیم / سال گذشته هم ۱۸ میلیارد کمک دریافت کردیم
احسان محمدحسنی رئیس سازمان رسانه‌ای اوج عنوان کرد: ما با پانصد میلیون کمک اهدایی سپاه پاسداران در سال نود کار خود را شروع کردیم. وی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹، هجده میلیارد کمک از سپاه دریافت کردیم و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم که ناشی از فروش سریال‌ها به پلتفرم‌ها و فروش فیلم‌ها به کشور‌های دیگر است.

امام جمعه قم: افراد هم‌جنس واکسن‌ها را تزریق کنند
نماینده ولی فقیه در قم گفت: برای سایر دولت‌ها و مردم دنیا حدود شرعی معنا ندارد ولی در کشور ما این حدود باید رعایت شود بنابراین تا جایی که امکان داشته باشد در زدن واکسن افراد هم‌جنس واکسن‌ها را تزریق کنند و اگر اضطرار هم شد فیلم‌برداری و پخش نشود تا مردم حس کنند احکام و حدود شرعی رعایت می‌شود.

راه اندازی آزمایشی رمز ارز ملی در آینده
علی صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی کشور در جمع خبرنگاران در تشریح محتوای نشست خود با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده رمز ارز ملی را به صورت آزمایشی راه اندازی خواهیم کرد که در حال حاضر بانک مرکزی بررسی های خود را روی آن انجام می دهد. امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و این اتفاق که به صورت محدود در کشورهای دنبال شده، در ایران نیز راه اندازی شود.

جلسه در بروکسل آغاز مذاکرات برجامی نیست
در پی برخی نقل قول‌ها و برداشت‌ها از سخنان وزیر امورخارجه در جلسه غیرعلنی مجلس مبنی بر آغاز مذاکرات ایران و ۱+۴ این هفته، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اظهار داشت: همانطور که قبلا اعلام شده بود سفر آقای دکتر باقری معاون سیاسی وزیر خارجه به بروکسل صرفا با هدف ادامه گفتگو‌ها با انریکه مورا معاون جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بر اساس توافق در تهران خواهد بود.

مسکو: مذاکرات بروکسل می‌تواند مقدمات از سرگیری گفتگو‌های وین باشد
نماینده مسکو در مذاکرات وین درباره برجام روز یکشنبه (امروز) درباره توافق ایران و اتحادیه اروپا برای برگزاری گفت‌و‌گو‌ها در بروکسل با موضوع برجام اظهارنظر کرد.میخائیل اولیانوف در صفحه توییتر خود نوشت: «البته که مذاکرات در بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین در مورد برجام شود. لازم به گفتن نیست». او افزود: «در عین حال، جلسه آینده در بروکسل، اگر طرف ایرانی نیاز دارد، می‌تواند به عنوان مرحله‌ای مقدماتی برای از سرگیری مذاکرات واقعی در وین تلقی شود».

پیگیری قرارداد‌های خرید تسلیحات از روسیه
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به روسیه سفر کرده است، گفت: ما قراردادهای خرید تسلیحاتی بعد از خاتمه تحریم تسلیحاتی را با روسیه داریم که در این سفر در همه این موارد با طرف روسی صحبت خواهیم کرد.

نظرات بینندگان