arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان / نگرانی امیرعبداللهیان از تشدید خشونت در افغانستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) با همتای عمانی خود تلفنی گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی از تشدید خشونت در افغانستان به ویژه نسبت به عملیات‌های تروریستی توسط نیرو‌های داعش به شدت ابراز نگرنی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) با همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

در گفتگوی تلفنی امروز وزیر امور خارجه ایران با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، بر اهمیت جایگاه همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم، استمرار رایزنی با عمان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و گسترش روابط فیمابین در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

* آمادگی ایران برای عملیاتی کردن توافق‌های قبلی با عمان

وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به ضرورت افزایش همکاری در همه بخش‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده عملیاتی کردن توافق‌ها و پروژه‌ها و طرح‌های قبلی مورد توافق فیمابین است.

در این گفت‌وگو طرفین با تأکید بر لزوم استمرار مشورت‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، ابراز امیدواری کردند که در این دوره شاهد افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف باشند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی از تشدید خشونت در افغانستان به ویژه نسبت به عملیات‌های تروریستی توسط نیروهای داعش به شدت ابراز نگرنی کرد.

* دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به مسقط

در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عمان دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به مسقط را دوباره اعلام کرد.

نظرات بینندگان