arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

اعتراف متهم پرونده قتل قانون‌گذار انگلیسی به عضویت در داعش / لندن: متهم از سال ۲۰۱۹ «در حال آماده‌سازی این اقدام تروریستی» در آمریکا بوده

«علی حربی علی» فرد متهم به قتل «دیوید آمِس» عضو مجلس عوام پارلمان انگلیس به عضویت در گروه تروریستی داعش اعتراف کرد.«نیک پرایس» رئیس بخش جرایم ویژه و مبارزه با تروریسم دیوان سلطنتی انگلیس گفت این متهم ۲۵ ساله از سال ۲۰۱۹ «در حال آماده‌سازی این اقدام تروریستی» در آمریکا بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «علی حربی علی» فرد متهم به قتل «دیوید آمِس» عضو مجلس عوام پارلمان انگلیس به عضویت در گروه تروریستی داعش اعتراف کرد.

به نوشته وبگاه خبری «آروان نیوز»، «جیمز کِیبل» دادستان رسیدگی به پرونده قتل آمس روز پنجشنبه گفت در جلسه دادگاه امروز، علی حربی علی تفهیم اتهام شد.

این مقام قضایی انگلیس افزود، در این جلسه دادگاه، این فرد اذعان کرد که «وابسته به گروه داعش» است.

«نیک پرایس» رئیس بخش جرایم ویژه و مبارزه با تروریسم دیوان سلطنتی انگلیس گفت این متهم ۲۵ ساله از سال ۲۰۱۹ «در حال آماده‌سازی این اقدام تروریستی» در آمریکا بوده است.

پیش‌تر پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس رسماً حادثه چاقوکشی که به مرگ این قانون‌گذار کهنه‌کار انگلیسی منجر شد، اقدام تروریستی اعلام کرد.

پلیس متروپولیتن در نیو اسکاتلند یارد روز جمعه در بیانیه‌ای مدعی شد، تحقیقات اولیه انگیزه بالقوه مرتبط با «افراط‌گرایی اسلامی» را نشان می‌دهد.

منابع رسمی به خبرگزاری ملی بریتانیا گفتند مردی که به ظن قتل آمس دستگیر شده، تبعه انگلیسی سومالیایی‌تبار است.

آمس ۶۹ ساله از اعضای حزب محافظه‌کار حاکم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ظهر جمعه بر اثر ضربات متعدد چاقو در کلیسایی در منطقه اسکس واقع در شرق لندن و در جریان دیدار با رای‌دهندگان منطقه انتخابی‌اش، جان باخت.

پیش از این در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز «جو کاکس» قانونگذار بریتانیایی هنگام ملاقات با رای دهندگان در جریان همه‌پرسی برگزیت به ضرب گلوله کشته شد.

چند روز بعد از کشته شدن دیوید آمِس، «کریس برایانت» نماینده حزب کارگر نیز نامه تهدید به مرگ دریافت کرد. برایانت پس از قتل آمس در جمع خبرنگاران گفت، از سال ۲۰۰۱، سالی نبوده که مورد تهدید جانی قرار نگرفته باشد و این روند طی سال‌های اخیر تشدید شده است.

نظرات بینندگان