arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

علم الهدی: فعالیتهای ۲ ماه اخیر دولت برکات قابل توجهی داشته / استاندار جدید خراسان رضوی در مهار بحرانهای امنیتی که در سالهای قبل در مشهد روی داد، نقش مهمی ایفا کرد

سید احمد علم الهدی گفت: فعالیتهای مجاهدانه دولت سیزدهم و کارگزاران نظام طی ۲ ماه اخیر آثار و برکات قابل توجهی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فعالیتهای مجاهدانه دولت سیزدهم و کارگزاران نظام طی ۲ ماه اخیر آثار و برکات قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی پنجشنبه شب در مراسم معرفی استاندار جدید خراسان رضوی افزود: این مجاهدات در این مدت برای امید بخشی به مردم موثر بوده است و البته مهره چینی همه کارگزاران نظام باید به سرعت صورت گیرد.

وی ادامه داد: اینکه برخی به دنبال تخطئه دولت هستند و می‌گویند چرا همه استانداران در این ۲ ماه تعیین نشده اند، مورد قبول نیست چرا که این فرایند دارای حساسیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه تنفیذ حکم رییس جمهوری فرمودند رییس جمهوری هرچه زودتر اعضای کابینه را تعیین کند اما حضور دولت در استانها با تعیین استانداران تجلی پیدا می‌کند و این اقدام باید هرچه زودتر در جهت رفع مشکلات مردم انجام شود.

وی افزود: فعالیت آقای معتمدیان در حرکتهای جهادی موج پنجم شیوع کرونا که استان به نوعی غافلگیر شد، قابل تقدیر است. در دولت قبل حاضر نشدند معارفه جدی برای ایشان انجام دهند اما ایشان منتظر نماندند و فعالیتهای چشمگیر و خوبی در دوران پایانی دولت قبل و در زمان اتمام اعتبارات انجام دادند.

علم الهدی ادامه داد: خراسان رضوی با دهها مساله امنیتی، اقتصادی و مرزی و حضور میلیونی زائران روبرو است و آقای معتمدیان در مسائل و شرایط بحرانی اخیر خدمات قابل توجهی انجام دادند.

وی گفت: مساله بومی بودن استاندار که مورد مطالبه نمایندگان مجلس و سایر مسوولان بود با انتخاب آقای نظری محقق شد، تسلط ایشان به همه زوایا و مسائل استان و همچنین روحیه جهادی ایشان مورد قبول و بزرگترین امتیاز برای انتخاب وی در مسوولیت استانداری خراسان رضوی است.

امام جمعه مشهد افزود: در حالی که در یک موقعیت خاص تعطیلی برای کارخانه ها و مشکلاتی برای واحدهای تولیدی پیش آمد آقای نظری به میدان آمد و مشکلاتی را که به خاطر برخی غفلتهای مسوولان قبلی روی داده بود، به خوبی برطرف نمود.

وی ادامه داد: آقای نظری در مهار بحرانهای امنیتی که در سالهای قبل در مشهد روی داد به همراه سایر همکاران نقش مهمی ایفا کرد بطوریکه رهبر معظم انقلاب در جلسه ای وضعیت و آرامش مشهد در آن ناآرامی ها را به عنوان یک نمونه موفق عنوان کردند.

علم الهدی برخی خصوصیات خراسان رضوی را ملی دانست و گفت: از وزیر کشور می خواهیم توجه ویژه به مشهد داشته باشد، انتظار مدیریت جامعی برای این استان داریم.

وی افزود: با توجه به مرز این استان و هجوم عظیم مهاجران از کشور همسایه و مساله مواد مخدر، خراسان رضوی به عنوان یک استان مرزی دارای شرایط خاص است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: با توجه به این وضعیت باید در انتخاب مدیران کل و مسوولان استانی هم به این ویژگی های استان توجه شود.

در این مراسم از خدمات محمدصادق معتمدیان، استاندار پیشین خراسان رضوی قدردانی و یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.

نظری متولد ۱۳۴۰ در شهرستان فریمان و دارای مدرک کارشناسی ارشد امور دفاعی و کارشناسی جغرافیاست. وی پیش از این فرمانده سپاه امام رضا(ع)، معاون لشکر پنج نصر خراسان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) و عضو ستاد ویژه تدابیر اقتصادی خراسان رضوی بود وی همچنین مسوولیت فرماندهی سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی را در کارنامه خود دارد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار پیشین خراسان رضوی نیز به عنوان استاندار آذربایجان غربی از اعضای هیات دولت رای اعتماد گرفته است.

معتمدیان که یک سال قبل پس از علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی شده بود قبل از آن استاندار خراسان جنوبی بود.



نظرات بینندگان