arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

ادعای سناتور امریکایی: ایران عامل حمله به پایگاه التنف بوده است

«مارکو روبیو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در آمریکا در حساب کاربری‌اش در توییتر مدعی شده ایران در حمله به پایگاه «التنف»در سوریه نقش داشته است.او نوشت: «ایران مستقیماً دیروز به نیروهای آمریکا در سوریه حمله کرد. برای نجات دادن امیدتان به توافق هسته‌ای با ایران این را لاپوشانی نکنید.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «مارکو روبیو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در آمریکا با بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران حمله روز چهارشنبه به پایگاه آمریکایی «التنف» را به تازه‌ترین موضوع برای نزاع‌های حزبی تبدیل کرد.

روبیو که از منتقدان سیاست خارجی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا است در حساب کاربری‌اش در توییتر مدعی شده ایران در حمله به پایگاه «التنف»در سوریه نقش داشته است.

او نوشت: «ایران مستقیماً دیروز به نیروهای آمریکا در سوریه حمله کرد. برای نجات دادن امیدتان به توافق هسته‌ای با ایران این را لاپوشانی نکنید.»

پایگاه خبری-تحلیلی «نیوزمکس» در توضیح درباره توییت مارکو روبیو نوشته او هیچ اطلاعات اضافه‌ای برای مستند کردن ادعایش علیه ایران ارائه نکرده است.

شامگاه چهارشنبه بود که رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند.

نظرات بینندگان