arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

«کریم بنزما»، گزینه فتح توپ طلا به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شد

«کریم بنزما» که به‌تازگی باردیگر به تیم ملی فرانسه دعوت شده‌است، به‌دلیل دست داشتن در پرونده اخاذی از هم‌تیمی اسبق وی در تیم ملی فرانسه، به ۱۰ ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۷۵هزار یورو جریمه محکوم شد. نام بنزما در کنار ۲۹ بازیکن دیگر، در فهرست نامزد‌های توپ طلای سال ۲۰۲۱ گنجانده شده و از وی به عنوان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های فتح این جایزه ارزشمند یاد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ستاره تیم ملی فرانسه و باشگاه رئال مادرید، از سوی‌ دادستانی فرانسه به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

«کریم بنزما» که به‌تازگی باردیگر به تیم ملی فرانسه دعوت شده‌است، به‌دلیل دست داشتن در پرونده اخاذی از هم‌تیمی اسبق وی در تیم ملی فرانسه، به ۱۰ ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۷۵هزار یورو جریمه محکوم شد.

معاون دادستانی فرانسه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که «دادستانی عمومی فرانسه از دیوان عالی فرانسه درخواست کرده تا جریمه‌ای علیه کریم بنزما بازیکن تیم ملی فرانسه اعمال کند. »

براساس این درخواست، مهاجم تیم فوتبال رئال مادرید به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

بنزما علاوه بر این، به پرداخت ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی در پرونده والبوئنا محکوم شده است.

مهاجم باشگاه رئال مادرید به دلیل مداخله در پرونده اخاذی از «متئو والبوئنا» هم‌تیمی اسبق وی در تیم ملی فرانسه در رابطه با یک نوار ویدئویی غیراخلاقی، از سال ۲۰۱۵ به تیم ملی فرانسه دعوت نشده بود.

در گزارش‌های ماه مارس اعلام شد که بنزما در اکتبر محاکمه خواهد شد؛ مرد فرانسوی مدعی بود که بی‌گناه است و این داستان ۶ ساله را نمایشی و فریبکارانه توصیف کرده بود.

زمانی که این داستان منتشر شد، بنزما به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و «مانوئل والس» نخست وزیر وقت فرانسه اعلام کرد که ستاره اسبق باشگاه لیون هیچ جایی در تیم ملی فرانسه ندارد.

بنزما در جریان داستان اخاذی متهم شده بود که به عنوان یک واسطه عمل کرده تا به طور مستقیم والبوئنا را برای پرداخت پول درخواستی باج‌گیران متقاعد کند و والبوئنا به طور مستقیم موضوع را به پلیس اطلاع داد.

شروع بنزما در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در عرصه باشگاهی به طور مشخص و برجسته، تحسین‌برانگیز بود.

این روند تنها به عرصه باشگاهی محدود نشد و مرد فرانسوی پس از بازگشت و دعوت دوباره به تیم ملی فرانسه، کفش برنز یورو ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

همچنین تیم ملی فرانسه تقریبا به لطف گل‌های بنزما موفق شد اوایل ماه جاری لیگ ملت‌های اروپا را تصاحب کند؛ وی در دو دیدار نیمه نهایی و فینال موفق به گلزنی شد و در فینال نیز عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد.

نام بنزما در کنار ۲۹ بازیکن دیگر، در فهرست نامزدهای توپ طلای سال ۲۰۲۱ گنجانده شده و از وی به عنوان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های فتح این جایزه ارزشمند یاد می‌شود هرچند در این مسیر باید با نام‌هایی همچون «لیونل مسی» و «روبرت لواندوفسکی» مبارزه کند.

با این حال، حکم اخیر دادگاه فرانسه در خصوص وی می‌تواند بخت‌های وی را برای تصاحب توپ طلای سال ۲۰۲۱ تحت‌الشعاع قرار دهد.



نظرات بینندگان