arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

گروسی: ایران همچنان از دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای جلوگیری می‌کند / قدرت‌های جهانی این اقدام را محکوم کنند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به واشنگتن به تشریح آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران پرداخت. رافائل گروسی گلایه کرد که ایران همچنان از دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای جلوگیری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به واشنگتن به تشریح آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران پرداخت. رافائل گروسی گلایه کرد که جمهوری اسلامی همچنان از دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

رافائل گروسی در نشستی در اندیشکده استیمسون در واشنگتن با اشاره به این که ایران همچنان به بازرسان آژانس اجازه انجام وظایف نظارتی‌شان را نمی‌دهد از قدرت‌های جهانی خواست این اقدام را محکوم کنند.

کشورهای غربی در ماه‌های گذشته به خاطر به خطر نیفتادن مذاکرات احیای برجام در وین از محکوم کردن صریح جمهوری اسلامی در شورای حکام آژانس خودداری کرده‌اند.

این مذاکرات فروردین سال جاری آغاز و شش دوره آن در دولت حسن روحانی انجام شد. مذاکرات وین با حضور نمایندگان ایران و پنج کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای انجام شد و آمریکا برای نخستین بار پس از خروج از توافق در اردیبهشت ۱۳۹۷ به صورت غیرمستقیم با آن مشارکت می‌کند.

گروسی در اندیشکده استیمسون در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های ادعایی مخفی هسته‌ای جمهوری اسلامی تاکید کرد که در این زمینه اطلاعاتی ندارد و همچنین شواهدی که خلاف آن را هم ثابت کند نیز در اختیار او نیست.

نظرات بینندگان