arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

رئیس حشد شعبی: با چارچوب‌های قانونی برای اعتراض به نتایج انتخابات موافقیم / اجازه ظهور هرگونه دیکتاتوری یا جعل نظام دموکراتیک را نخواهیم داد / در بحث‌های سیاسی مداخله نمی‌کنیم

رئیس سازمان حشد شعبی (بسیج مردمی) عراق تاکید کرد که حشد شعبی یک نیروی اصلی برای حفاظت از نظام دموکراتیک عراق است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس سازمان حشد شعبی (بسیج مردمی) عراق تاکید کرد که حشد شعبی یک نیروی اصلی برای حفاظت از نظام دموکراتیک عراق است.

به گزارش شبکه المیادین، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی در نشستی که به منظور بررسی برجسته‌ترین تحولات عراق برگزار کرد، گفت، هیچ‌کس نمی‌تواند در خارج از چارچوب قانون به حشد شعبی تعدی کند.

وی با اشاره به اینکه "وظیفه حشد شعبی حفاظت از خود نیست، بلکه حفاظت از امنیت و ثبات کشور در کنار نیروهای امنیتی است"، تاکید کرد که حشد شعبی" موافق با چارچوب‌های قانونی برای اعتراض به نتایج انتخابات است. پس کار ما در سیاست یک چیز و در حشد شعبی یک چیز دیگر است. "

رئیس سازمان حشد شعبی تاکید کرد که این سازمان اجازه "ظهور هرگونه دیکتاتوری یا جعل نظام دموکراتیک" را نخواهد داد." وی افزود:‌ حشد شعبی "به قانون و قانون اساسی پایبند بوده و آن را رعایت می‌کند و در بحث‌های سیاسی مداخله نمی‌کند".

به گفته الفیاض، حشد شعبی یک بازیگر مهم در کشور است و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن پیشی بگیرد. وی خاطرنشان کرد که این سازمان "نشان‌دهنده آرمان‌های ملت عراق است".

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات در عراق ادامه دارد و معترضان خواستار بازشماری کامل نتایج انتخابات در میان تدابیر شدید امنیتی شده‌اند.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق بررسی شکایت‌های ارائه شده به آن را آغاز کرد و ۱۸۱ شکایت به شورای کمیسیونرها ارائه شد. پس از اتمام مراحل تحقیقاتی لازم با توجه به شواهد و توصیه‌ها، شورا ۱۷۴ شکایت را رد و هفت مورد از آنها را که همراه با شواهد بود، پذیرفت.

محمود الربیعی، رهبر "ائتلاف الفتح" نیز روز پنج‌شنبه گذشته به "المیادین" گفت که دستکاری بزرگی در نتایج صورت گرفته که منجر به حصول نتایج غیر منطقی شد و با آرای رای دهندگان مطابقت ندارد. این امر باعث شد مردم عراق برای اعتراض به نتایج، به خیابان‌های بغداد و تعدادی از استان‌ها بیایند.

نظرات بینندگان