arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰

روسیا الیوم از قول منبع عراقی: در ایجاد همگرایی میان ایران و عربستان موفق بودیم / در نشست‌های آینده، پایان تنش از سوی تهران و ریاض اعلام خواهد شد

یک منبع عراقی به روسیا الیوم گفت: پایتخت عراق طی ماه‌های اخیر میزبان چهار دور دیدار میان دو کشور بوده که منجر به همگرایی زیادی میان آن‌ها شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع عراقی مدعی شد که بغداد در ایجاد همگرایی میان تهران و ریاض موفق بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، یک منبع عراقی روز شنبه به این منبع خبری گفت: پایتخت عراق طی ماه‌های اخیر میزبان چهار دور دیدار میان دو کشور بوده که منجر به همگرایی زیادی میان آن‌ها شده است.

وی افزود: این دیدارها در سطح بالا برگزار شده‌اند و دیپلماتیک و هوشمندانه بوده‌اند.

این مقام مطلع اشاره کرد که "این همگرایی و توافق در دیدارهای قبلی‌شان طی نشست‌های آتی به اعلام پایان تنش از سوی ایران و عربستان سعودی منجر خواهد شد".

پایگاه خبری اکسیوس چندی پیش در گزارشی نوشته بود آغاز گفت‌وگوی ایران و عربستان تقریبا همزمان با ورود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید و تلاش وی برای برگرداندن نگاه خود از منطقه انجام گرفته است. این امراز سوی بسیاری از ناظران به عنوان نشانه ای مبنی بر این تفسیر شده است که اگر واشنگتن بدون قید و شرط از وضع منطقه‌ای موجود حمایت نکند، شرکای عرب ایالات متحده تمایل بیشتری به تعامل با ایران خواهند داشت.

آکسیوس در ادامه گزارش خود، برگزاری چندین دور گفت‌وگو میان ایران و عربستان را حاصل تلاش‌های مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض دانست و تصریح کرد که او به دنبال حمایت داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نظرات بینندگان