arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / زاکانی دامادش را مشاور و دستیار ویژه خودش کرد / خطر تخریب اتوبان تهران - قم / تکذیب لغو محدودیت های شبانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کودتای نظامی در سودان
خبرگزاری ها از حمله گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و بازداشت او خبر داده اند. گزارش هایی هم از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شده است. منابع مطلع نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کرده اند. همچنین «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودان در بیانیه‌ای، این شورا و کابینه دولت انتقالی را منحل کرد.

خطر تخریب اتوبان تهران - قم
مدیر امور حفاظت از منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از فرونشست سالانه ۱۸ تا ۲۵ سانتی متری در دشت‌های استان تهران خبرداد. او فرونشست را خطری جدی برای زیرساخت‌ها دانست و گفت: این پدیده زیرساخت‌هایی مانند راه آهن، اتوبان تهران -قم، خطوط انتقال گاز و آب را با مخاطره و خطر تخریب مواجه می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دوم تا سوم آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۶۰ نفر رسید. همچنین ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

هشتگ «اردوغان استعفا» در ترکیه ترند شد
در پی ایجاد نارضایتی‌های گسترده اجتماعی در ترکیه، سقوط شدید ارز لیر در برابر دلار و همچنین کمبود بسیاری از مواد غذایی مردم ترکیه هشتگ #ERDOĞANİSTİFA را به ترند اول این کشور تبدیل کردند و هشتگ اردوغان استعفا در ترکیه ترند شد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی در آبان ماه حذف نخواهد شد
خبرگزاری تسنیم نوشت: درحالی گمانه زنی‌هایی در فضای مجازی در خصوص اجرایی شدن سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در آبان ماه مطرح شده بود که خبر‌های دریافتی تسنیم حاکی است، این اقدام در آبان ماه عملیاتی نخواهد شد.

تکذیب لغو محدودیت های شبانه
معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: خبر لغو محدودیت‌های شبانه کرونا صحت ندارد و مردم به شایعات توجهی نکنند. وی ادامه داد: پیشنهاد لغو این محدودیت‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده، اما تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ نشده است.

زاکانی دامادش را مشاور و دستیار ویژه خودش کرد
طی حکمی از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین حیدری داماد زاکانی  به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب شد.

نظرات بینندگان