arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۴ آبان ۱۴۰۰ / بارش باران و وزش باد در تهران و البرز / رگبار باران در بخش‌هایی از هرمزگان و سیستان و بلوچستان

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در ۱۰ استان کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در ۱۰ استان کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه شنبه بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران تشدید شده و در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، کردستان و زنجان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما انتظار می‌رود و در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

گفتنی است، امروز و فردا، در بخش‌هایی از هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

از بعد از ظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به تدریج در نواحی شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

طی روز‌های جمعه و شنبه شدت و گستره سامانه بارشی افزایش یافته و علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر، بارش باران، رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا دریای خزر و تنگه هرمز مواج و توفانی خواهد بود.

نظرات بینندگان