arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

رویترز به نقل از مقام اروپایی در واکنش به توئیت علی باقری: تروئیکای اروپا دعوتنامه‌ای برای شرکت در مذاکرات با تهران دریافت نکرده / آماده‌ایم در نزدیکترین زمان ممکن با مقامات ایرانی دیدار کنیم

دیپلمات فرانسوی که رویترز نامش را فاش نکرده است، ساعاتی پس از انتشار توئیت علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه مذاکرات وین قبل از پایان ماه نوامبر از سر گرفته خواهد شد، به رویترز گفت: «ما چنین دعوتنامه‌ای [برای شرکت در مذاکرات با ایران] دریافت نکرده‌ایم. ما به عنوان تروئیکای اروپایی آماده‌ایم در نزدیکترین زمان ممکن [با مقامات ایرانی] دیدار کنیم و متأسفیم که ایران پیشنهاد ما مبنی بر اینکه همزمان با حضور علی باقری کنی در اروپا دیداری میان ما برگزار شود را رد کرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک دیپلمات فرانسوی اعلام کرد طرف‌های اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه، آلمان) آماده‌ دیدار با مقامات ایرانی در نزدیکترین زمان ممکن هستند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک دیپلمات فرانسوی اعلام کرد طرف‌های اروپایی برجام برای دیدار با ایران در اسرع وقت آمادگی دارند.

این دیپلمات فرانسوی که رویترز نامش را فاش نکرده است، ساعاتی پس از انتشار توئیت علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه مذاکرات وین قبل از پایان ماه نوامبر از سر گرفته خواهد شد، به رویترز گفت: «ما چنین دعوتنامه‌ای [برای شرکت در مذاکرات با ایران] دریافت نکرده‌ایم. ما به عنوان تروئیکای اروپایی آماده‌ایم در نزدیکترین زمان ممکن [با مقامات ایرانی] دیدار کنیم و متأسفیم که ایران پیشنهاد ما مبنی بر اینکه همزمان با حضور علی باقری کنی در اروپا دیداری میان ما برگزار شود را رد کرد.»

ساعاتی قبل علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری اعلام کرد: «گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.»

نظرات بینندگان