arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

ارزیابی سطح تشعشعات هسته‌ای با ربات‌های روسیه

ارتش روسیه، یک وسیله نقلیه رباتیک متحرک چند منظوره برای محافظت و کمک به سربازان در طول مأموریت‌های شناسایی تشعشع، شیمیایی و بیولوژیکی دریافت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش روسیه، یک وسیله نقلیه رباتیک متحرک چند منظوره برای محافظت و کمک به سربازان در طول مأموریت‌های شناسایی تشعشع، شیمیایی و بیولوژیکی دریافت خواهد کرد.

به گزارش سرویس‌ای تی و فناوری انتخاب به نقل از دیفنس تایمز، به گفته ژنرال ایگور کریلوف، ربات MRK-RKhBZ دارای دو سیستم رباتیک زمینی، دو هواپیمای بدون سرنشین Orlan-۱۰ و تجهیزات قابل جدا شدن است.

این سیستم همچنین مجهز به فناوری کنترل و انتقال داده مقاوم در برابر پارگی است که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا تشعشعات و شناسایی شیمیایی را در بردی تا شش کیلومتر (۳.۷ مایل) انجام دهد.

پلتفرم‌های پیشرفته که در حال حاضر تحت آزمایش‌های اولیه قرار دارد، می‌تواند وظایف خود را هم به صورت خودکار و هم تحت کنترل اپراتور انجام دهد. پهپاد‌های انتقال داده آن نیز برد عملیاتی ۲۵ کیلومتری (۱۵.۵ مایلی) دارند.

علاوه بر ربات MRK-RKhBZ، روسیه در حال توسعه خودروی شناسایی پیشرفته تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی RKhM-۹ است که توسط سربازان روسی «در سال‌های آینده» استفاده خواهد شد.

بر اساس خودروی Taifun-K، پلتفرم پیشرفته طبق گزارشات از یک سیستم ابزار دقیق جدید برای بهبود سرعت و برد شناسایی استفاده می‌کند. این سیستم همچنین امکان انجام ماموریت‌ها در ارتفاع ۳۰۰ متری (۹۸۴ فوت) را نیز فراهم می‌کند.

این سیستم که می‌تواند در روز و شب عکس و فیلم بگیرد، قبلا توسعه یافته است.
RKhM-۹ همچنین با یک پهپاد ادغام می‌شود که می‌تواند «در صورت لزوم برای اهداف دیگر در فرآیند انجام اقدامات حفاظتی تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی استفاده شود».

نظرات بینندگان