arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

آماده معاینات پزشکی توسط ربات‌ها باشید

حضور ربات‌ها در عرصه پزشکی، موضوع جدیدی نیست و روز به روز بر تعداد ربات‌های حاضر در مراکز پزشکی افزایش پیدا می‌کند، اکنون یک مرکز پزشکی در لافایت میزبان آزمایش ربات انسان نما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضور ربات‌ها در عرصه پزشکی، موضوع جدیدی نیست و روز به روز بر تعداد ربات‌های حاضر در مراکز پزشکی افزایش پیدا می‌کند، اکنون یک مرکز پزشکی در لافایت میزبان آزمایش ربات انسان نما است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیلی کمرا، کلینیک پزشکی لافایت در کلرادو در ایالات متحده، هفته گذشته میزبان رونمایی از یک فناوری کاملاً جدید در زمینه پزشکی بود، یک ربات انسان نما که می‌تواند وظایف اولیه پزشکی را انجام دهد.

این ربات که "بمنی" نام دارد، به قابلیت‌های معاینه از راه دور مجهز است. مخترع این ربات، دکتر هری کلور می‌گوید: "ما به خاطر این فناوری بسیار هیجان‌زده هستیم این کلینیک پزشکی موافقت کرده است که اولین مطالعه آزمایشی را با ما انجام دهد. ما مشتاقانه منتظر مشارکت با آن‌ها هستیم تا راه حلی بسیار موثر را یم.» مخترع و مدیر عامل، دکتر هری کلور گفت.

این ربات با استفاده از فناوری واقعیت مجازی از راه دور کنترل می‌شود تا پزشکان و متخصصان بتوانند بیمارانی را که کیلومتر‌ها دورتر هستند ببینند. با این حال، حضور فیزیکی یک کمک رباتیک مانند بمنی، می‌تواند شکاف‌هایی را که در فناوری کنونی سلامت از راه دور وجود دارد، مانند لمس فیزیکی و مراقبت از بیمار، جبران کند.

این ربات می‌تواند همه امور مراقبت را بر عهده بگیرد و تمامی جنبه‌های مراقبت روزانه را در دستور کار خود قرار دهد و جایگزینی برای پرستار‌های خانه‌های سالمندان مدرن و مراکز مراقبت شبانه روزی ارائه دهد.

این ربات می‌تواند کار‌هایی مانند اندازه‌گیری دما با استفاده از دماسنج، نگاه کردن به دهان بیمار با استفاده از تب سنج و چراغ قوه و حتی تمرینات حرکتی با بیماران را انجام دهد. اگرچه انتظار می‌رود قابلیت‌های طولانی‌مدت این ربات، بسیار فراتر  باشد.

این ربات خاص یک «نسخه اولیه» است، اما مجهز به فناوری هوش مصنوعی است که به ربات کمک می‌کند تا هرچه پیش می‌رود یاد بگیرد. مزیت دیگری در مورد انسان نما‌های بمنی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی چیست؟ "آن‌ها نمی‌توانند کرونا بگیرند! "

نظرات بینندگان