arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰

رویترز: هدف اعلام‌ نشده آمریکا جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات وین است

دیپلمات‌های غربی می‌گویند هدف اعلام‌شده آمریکا در مذاکرات برجامی پیش رو در وین بررسی احیاپذیر بودن توافق هسته‌ای برجام است، اما هدف اعلام‌نشده واشنگتن ممکن است جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز: هدف اعلام‌ نشده آمریکا جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات وین استفارس: دیپلمات‌های غربی می‌گویند هدف اعلام‌شده آمریکا در مذاکرات برجامی پیش رو در وین بررسی احیاپذیر بودن توافق هسته‌ای برجام است، اما هدف اعلام‌نشده واشنگتن ممکن است جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات است.

این دیپلمات‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند یک راه برای اعمال فشار بر ایران جهت «احیای برجام» یا پذیرش توافقی جدید این است که بتوان پکن و مسکو را مجاب کرد که این تهران است که مانع ادامه مسیر است نه واشنگتن.

یک دیپلمات غربی که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت: «آنها (آمریکایی‌ها) به حمایت چین و روسیه نیاز دارند.»

یک دیپلمات غربی به رویترز گفته قدرت‌های طرف مذاکره با ایران معتقدند هر چه انسجام و هماهنگی میان آنها بیشتر باشد شانس احیای برجام بیشتر خواهد بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد جو بایدن با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین درباره ایران و توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کرده است. به گفته سالیوان، محور گفت‌وگوی سران دو کشور را بررسی نحوه رسیدن آمریکا و چین به دیدگاهٰ‌های مشترک درباره مذاکرات برجام تشکیل داده است.

نظرات بینندگان