arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

تاکسی‌های رباتیک وارد آلمان می‌شوند

تاکسی‌های روباتیک به آلمان می‌آیند، یک ناوگان آزمایشی از تاکسی‌های خودران برای شروع رانندگی در مونیخ در سال آینده آماده می‌شود، اگرچه تاکنون، این طرح، بسیار بحث برانگیز بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تاکسی‌های روباتیک به آلمان می‌آیند، یک ناوگان آزمایشی از تاکسی‌های خودران برای شروع رانندگی در مونیخ در سال آینده آماده می‌شود، اگرچه تاکنون، این طرح، بسیار بحث برانگیز بوده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از اینگجت، تاکسی‌های خودران سال آینده به خیابان‌های آلمان می‌آیند.

پروژه‌ای که به عنوان اولین در نوع خود مورد استقبال قرار می‌گیرد قرار است سال آینده در آلمان آغاز شود.

شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل مستقر در مونیخ، ناوگانی از تاکسی‌های رباتیک خودران را با شرکت فناوری رانندگی خودمختار  Mobileye راه‌اندازی خواهد کرد.

شرکت چینی Nio خودرو‌های پایه را که مجهز به دوربین، رادار و لیدار است، تامین خواهد کرد. این تاکسی‌ها ابتدا در منطقه بزرگ مونیخ آزمایش می‌شوند و پس از مرحله آزمایشی وارد عملیات منظم خواهند شد و اولین نوع خود در خیابان‌های آلمان خواهد بود. آن‌ها تاکسی‌های «سواری» محسوب می‌شوند، زیرا سفر‌ها از طریق اپلیکیشن Sixt رزرو می‌شوند.

علیرغم اینکه تاکسی‌های رباتیک Sixt به عنوان اولین تاکسی در نوع خود مورد استقبال قرار می‌گیرند، رقابت در سایر نقاط جمهوری فدرال در حال شکل گیری است.

در هامبورگ، نیز، فولکس‌واگن می‌خواهد تاکسی‌های تجاری خود را راه‌اندازی کند، فولکس‌واگن در حال حاضر تجربه‌ای در تجارت اشتراک‌گذاری سواری از طریق سرویس اشتراک‌گذاری سواری MOIA دارد. MOIA سرویس تاکسی مشترک خودران فولکس‌واگن را اجرا خواهد کرد که دارای یک نوع خودکار اتوبوس الکتریکی ID.Buzz این شرکت است.

تاکسی‌های رباتیک وارد آلمان می‌شوند

این تاکسی‌ها مجهز به سخت‌افزار و نرم‌افزار رانندگی خودکار خواهند بود که توسط Argo AI، یک شرکت رانندگی خودمختار مستقر در ایالات متحده توسعه یافته است. آماده سازی تاکسی‌های فولکس واگن در حال انجام است و پس از تکمیل، آزمایش در جاده‌های عمومی با راننده ایمن آغاز خواهد شد.

تاکسی‌های بدون راننده چندین مزیت را نه تنها برای مصرف کنندگان بلکه برای اپراتور‌ها نیز ارائه می‌دهند و از آنجایی که می‌توانند بدون راننده کار کنند، می‌توانند به طور مداوم بدون توجه به محدودیت‌های قانون کار که به عنوان مثال، حداکثر ساعات کار و استراحت را تعیین می‌کند، کار کنند.

آن‌ها همچنین در هزینه‌های دستمزد صرفه جویی می‌کنند. با این حال، می‌تواند منجر به مهاجرت کارگران از این صنعت شود، زیرا رانندگان تاکسی معمولی نمی‌توانند با کرایه‌های کمتر و پایین‌تر به رقابت ادامه دهند.

از سوی دیگر، رانندگان انسانی در حین رانندگی خطرات بیشتری را متحمل می‌شوند، مانند سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن فاصله مورد نیاز همیشه و عجله برای عبور از چراغ‌های راهنمایی.

نظرات بینندگان