arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

شروط کشاورزان معترض اصفهانی برای برچیدن چادر‌ها: آب زاینده رود بازگشایی شود / مسئولین هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت امور را اطلاع دهند / تعهدات لازم در ۳ماه انجام نشود، اعتراضات دوباره شروع می شود

شورای میرآب‌ها و آب بران شرق و غرب اصفهان بیانیه صادر کرد و خبر از برچیدن چادر‌ها البته با شرایطی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: شورای میرآب‌ها و آب بران شرق و غرب اصفهان بیانیه صادر کرد و خبر از برچیدن چادر‌ها البته با شرایطی داد.

در این بیانیه، با یادآوری همراهی مردم با کشاورزان در گردهمایی های اخیر، آورده شده است: حضور باشکوه و مستمر مردم باعث شد که مسئولین ملی و استانی مصمم گردند که برای حل مشکل احیای زاینده رود و اجرای قانون و مصوبات مربوط به احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و جلوگیری از فرونشست زمین که صرفاً با جاری شدن دائمی آب در زاینده رود و همچنین عدم تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی محقق می گردد، اقدامات خود را شروع نمایند.

تصمیمات زیر، طی این ایام حاصل مذاکرات و مجالسات اعضای محترم صنف کشاورزی و شورای میراب ها و آببران و مسئولین محترم استانی و ملی می باشد که پس از برگزاری دهها جلسه کوچک و بزرگ، با حمایت آیات عظام از جمله حضرت آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت و عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و استاندار محترم و همچنین حضرت حجت الاسلام صادق زاده و نهادهای محترم قضائی و اجرایی و نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی و نمایندگان محترم، نهایتاً در شامگاه روز سه شنبه، طی توافقنامه ای به امضای استاندار محترم و نمایندگان صنف کشاورزی و شورای میراب ها و آببران و اداره کل اطلاعات استان و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان رسید، تصمیمات زیر اتخاذ و برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ گردید:

۱- مقرر گردید که آب زاینده رود بازگشائی شود و زمان بازگشایی و رهاسازی آب توسط نمایندگان صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آببران و سازمان جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های میدانی و اجرای اقدامات مقدماتی برای رفع موانع مزاحم برای روان آبی تعیین گردد و در تاریخی که این گروه اعلام می‌نمایند با رعایت خط قرمز آب شرب، رهاسازی گردد.

البته مردم شهر عزیز اصفهان بدانند که بابت جبران لطفی که در همراهی به کشاورزان کردند، کشاورزان نیز برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل برای شرب مردم شریف اصفهان از حقابه‌های خودشان، معادل حداقل ۳ماه نیاز شرب مردم را در سد زاینده رود ذخیره نگه داشتند.

۲- مقرر گردید از همین امروز آن دسته از درخواست‌های ۹گانه که وظیفه و اختیار اجرای آن با دستگاه‌های داخل استانی می‌باشد، از همین امروز شروع گردد و کمیته‌ای مرکب از صنف کشاورزی (شورای میراب‌ها و آببران) و شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی و استانداری، اجرای این مصوبات را مدیریت نموده و مشکلات احتمالی موجود را مرتفع نمایند.

۳- مقرر گردید آن دسته از درخواست‌های ۹گانه که باید در سطح ملی و یا دیگر استان‌های حوضه زاینده رود، اجرایی شود، ظرف حداکثر سه ماه توسط استاندار محترم پیگیری شود.

۴- مقرر گردید مسئولین مربوطه، هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت امور را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های موجود به اطلاع عموم مردم برسانند.

در پایان به استحضار کلیه عزیزان می رساند، طبیعی است که اجرای مسائل و درخواستهای ۹گانه کشاورزان حداقل زمان خود را می طلبد و علیرغم وعده هایی که مسئولین قبلی دادند و عمل نکردند؛ لیکن مسئولین جدید درخواست مهلت سه ماهه نمودند، شورای میراب ها و آب بران و صنف کشاورزی این مهلت را دادند. البته با این قید که چنانچه تعهدات لازم در زمان ۳ماه انجام نشد و گزارش پیشرفت آن در هر ۱۵روز داده نشد، طبیعی است که شورای میرابها و آب بران، اقدامات مطالبه گرانه خود را با همراهی جامعه شهری مجدداً شروع خواهد نمود.

لذا امروز ضمن تشکر مجدد از همراهی کلیه مردم و کشاورزان و مسئولین و مقامات و نهادهای داخل و خارج استان ما اقدام به برچیدن چادرها نموده و از همین امروز، اقدامات خود را برای پیگیری اجرای مصوبات پابه‌پای مسئولین شروع خواهیم نمود.

نظرات بینندگان