arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

رئیس سازمان انرژی اتمی: تاسیسات کرج مرتبط با موضوع برجام است؛ کسانی که از این توافق خارج شده اند حق اظهار نظر درباره این تاسیسات را ندارند

 محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که از برجام خارج شده اند، حق اظهارنظر درباره تاسیسات هسته‌ای کرج را ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که از برجام خارج شده اند، حق اظهارنظر درباره تاسیسات هسته‌ای کرج را ندارند.

 محمد اسلامی در حاشیه نخستین سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده در جمع خبرنگاران افزود: تاسیسات کرج مرتبط با موضوع برجام است و آن‌هایی که در برجام بی تعهدی کرده و از آن خارج شده اند حق اظهارنظر درباره آن را ندارند و نمی‌توانند مدعی باشند بنابراین چنین چیزی از نظر جمهوری اسلامی هرگز پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: آن‌ها به تعهدات خود به ویژه در دوره ترامپ عمل نکرده اند و این فضا در دوره جدید تغییر کرده است و نمی‌تواند تعهدات یک طرفه باشد چرا که ما به همه تعهداتمان براساس برجام عمل کرده ایم.

آقای اسلامی تاکید کرد: مذاکرات در پیش روی وین نیز در خصوص مسائل هسته‌ای نیست بلکه درباره برجام و آن هم عمل کردن طرف مقابل به تعهدات خود است بنابراین دیگر اینکه یک طرفه به آن متعهد باشیم گذشته است بلکه این بار باید آن‌ها در عمل نشان دهند که متعهد هستند و پس از راستی آزمایی تعهدات آنها، ما هم به آنچه که متعهدیم عمل می‌کنیم.

وی همچنین درباره تناقض سخنان رافائل گروسی پس و بعد از سفر به ایران گفت: مدیر آژانس به فعالیت هسته‌ای ایران طبق روال قانونی اذعان کرد، اما به نظر می‌رسد در فضای رسانه‌ای غرب غوغاسالاری صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه مذاکره وی در تهران شکست خورده است. این درحالی است که آقای گروسی در فضای مجازی هم نوشت که این مذاکرات سازنده، اما ناتمام بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مذاکرات ما با آژانس شفاف و براساس پادمان و ان پی تی صورت می‌گیرد و این مذاکرات ادامه خواهد یافت و به علت اینکه باید وقت بیشتری برای برخی موضوعات قرار داده می‌شد تا بتوان آن‌ها را نهایی کرد زمان کم بود، اما هرگز مذاکره اخیر شکست خورده نیست و آقای گروسی نیز چنین مطلبی نگفته است.

وی گفت: ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود بسیار جدی است چرا که آن را در خصوص مصارفی همچون برق، صنعت، کشاورزی و پزشکی همچون رادیودارو‌ها ضروری می‌داند.

نظرات بینندگان