arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود جهش جدید کرونا به کشور / وزارت بهداشت: از ورود افراد غیر ایرانی از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی ممانعت خواهیم کرد / ایرانیانی هم که قصد سفر به این کشورها را دارند، باید تا دو نوبت تست PCR منفی داشته باشند و تا ۱۴ روز در قرنطینه مرزی بماند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود جهش جدید ویروس کرونا به کشور را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود جهش جدید ویروس کرونا به کشور را تشریح کرد.

محمدمهدی گویا، گفت: این سویه جدید کرونا اگر منتشر شود با نگرانی که در این رابطه وجود دارد ممکن است برخورد با آن سخت باشد. چند هفته طول می‌کشد تا شخصیت سویه جدید کرونا با جهش‌هایی که داشته مشخص شود تا بتوان با قطعیت نظر داد.

وی افزود: فعلا شواهد نشان داده است که باید عوارض شدیدتری در پی داشته باشد به همین دلیل ما هم تمهیدات ویژه به کار گرفتیم.

او تاکید کرد: به افرادی که قصد مسافرت به آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی را دارند توصیه می‌کنم سفر خود را به تاخیر بیاندازند. ما همه اطلاع رسانی‌ها را در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار می‌گذاریم یعنی بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

گویا با تاکید بر اینکه نهایت سختگیری اعمال خواهد شد، اظهار کرد: ما پرواز مستقیم از این کشورها نداریم و اعلام کردیم برای ورود فرد غیر ایرانی از این کشورهای یاد شده به ایران ممانعت ایجاد خواهیم کرد و ایرانیانی هم که می‌خواهند مسافرت داشته باشند تا دو نوبت تست PCR منفی نداشته باشند باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند. حتی ممکن است فردی تا ۱۴ روز در قرنطینه مرزی بماند. این اطلاع رسانی ها به مردم و سفارتخانه‌های ما در این کشورها انجام می‌شود.

وی افزود: تمام توصیه‌های بهداشتی برای این سویه جدید هم موثر است.

نظرات بینندگان