arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آماری از مصدومان اعتراضات اصفهان / نخست وزیر طالبان: قول روزی به مردم نداده بودیم / بعد از گینه، بیشترین آمار ازدواج دختران کم سن و سال را داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آماری از مصدومان اعتراضات اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حال ۲ نفر از مصدومان اعتراضات دیروز اصفهان مناسب نیست اما تاکنون فوتی گزارش نشده است. نورالدین سلطانیان نورالدین سلطانیان با بیان اینکه از دادن آمار مصدومان حوادث شهر اصفهان معذور هستیم، اظهار داشت: بسیاری از این مصدومان در هنگام مراجعه، سرپایی درمان و مرخص شدند. وی اضافه کرد: بیشتر مصدومان ۱۸ تا ۵۵ ساله هستند و در بین آنها تعدادی هم زن مشاهده می‌شوند. سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا هم گفت: تعداد اغتشاشگران در ناآرامی های اصفهان حدود ۲ تا ۳ هزار نفر بود که با شعار و سنگ و چاقو و آتش زدن چادر کشاورزان، مردم را سپر خواسته های نامشروع خود کردند و تا این لحظه تعداد ۶۷ از آنها را دستگیر کرده ایم.

نخست وزیر طالبان: قول روزی به مردم نداده بودیم
ملا محمد حسن آخوند، نخست‌وزیر حکومت طالبان برای نخستین‌بار پس از به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان، طی یک بیانیه‌ی صوتی صحبت کرده است. او در این بیانیه که در تلویزیون ملی افغانستان نشر شد، گفت که طالبان عامل بیکاری و وضعیت بد اقتصادی در افغانستان نیستند و مشکلات موجود، میراث حکومت محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین که از کشور فرار کرد، می‌باشد. ملا حسن آخوند گفت که طالبان روزی مردم را وعده نداده بلکه روزی از طرف خداوند است.

بعد از گینه، بیشترین آمار ازدواج دختران کم سن و سال را داریم
خرمشاهی، حقوقدان با بیان این‌که اکثر دختران زیر ۱۳ یا حتی زیر ۱۵ سال درک درستی از هدف ازدواج و زندگی مشترک ندارند گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که ما بعد از کشور گینه، بیشترین آمار ازدواج دختران کم سن و سال را داریم و از طرفی هم آمار طلاق در کشور ما بالا است و این نشان می‌دهد که این دو مقوله به هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

اعلام نرخ ارز بدون ذکر منبع ممنوع شد
احمد لواسانی، رئیس کانون صرافان طی نامه‌ای به صرافی‌های سراسر کشور اعلام کرد که اعلام و انتشار نرخ ارز به هر نحو، بدون ذکر منبع و نام صرافی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
۳ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۳ نفر از آنها بستری شدند.۸۷ بیمار کووید۱۹ هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده ایران تغییر نمی‌کند
خبرگزاری دولت در متنی با عنوان رمزگشایی از نامه محرمانه‌ی وزارت خارجه به دستگاه‌های دولتی نوشت: این نامه را تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر تحریم‌های ظالمانه بودند، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند. موضوع مهم اینکه با هدف استفاده از تجارب تیم سابق، تصمیم بر این شد که ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده در وزارت امور خارجه تغییر نکند و حتی بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

نظرات بینندگان