arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

وزیر نفت: با سوآپ گازی ۲ میلیارد متر مکعبی ایران با ترکمنستان و آذربایجان گام مهمی برداشته شد / اولین قسط بدهی به عشق آباد به زودی واریز می‌شود

وزیر نفت گفت: طبق قرارداد سه‌جانبه سوآپ گازی، ایران سالانه نزدیک به ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر نفت گفت: طبق قرارداد سه‌جانبه سوآپ گازی، ایران سالانه نزدیک به 1.5 تا 2 میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.


جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بعد از امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان درباره این قرارداد اظهارداشت: طی یک ماه گذشته مذاکرات فشرده‌ای با دو کشور ترکمنستان و آذربایجان داشتیم تا سوآپ گازی با این دو کشور را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طبق این قرارداد سه‌جانبه، ایران سالانه نزدیک به 1.5 تا 2 میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.

اوجی گفت: طی این قرارداد مناسبات انرژی خیلی خوبی با دو کشور ترکمنستان و آذربایجان برقرار شده است و گام مهمی رو به جلو برداشته شد.

وزیر نفت گفت: درباره تسویه بدهی گازی ایران به ترکمنستان، وزارت نفت راهکارهای خوبی را پیشنهاد داده است و پرداخت بدهی آغاز شده و به زودی اولین قسط پرداخت بابت بدهی گاز انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان