arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

سازمان‌جهانی‌بهداشت: هنوز مشخص نیست سویه «اُمیکرون » خطرناکتر باشد؛ واکسن‌های موجود همچنان موثر هستند

سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی وجود ندارد که سویه اُمیکرون ویروس کرونا خطرناکتر از سویه دلتا بوده و واکسن‌های موجود همچنان موثر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی وجود ندارد که سویه اُمیکرون ویروس کرونا خطرناکتر از سویه دلتا بوده و واکسن‌های موجود همچنان موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا میزان انتقال پذیری سویه اُمیکرون در مقایسه با دیگر سویه‌ها از جمله دلتا، بیشتر باشد. تعداد افرادی که تست کرونای آنها در مناطقی در آفریقای جنوبی که به این سویه مبتلا شده‌اند در حال افزایش است اما مطالعات اپیدمیولوژیک در حال انجام بوده تا درک شود آیا این افزایش ابتلا به دلیل اُمیکرون بوده یا عوامل دیگری در این زمینه موثر بوده‌اند».

سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد که هنوز مشخص نیست که سویه اُمیکرون ویروس کرونا باعث تشدید ابتلا یا مرگ می‌شود.

این نهادی بین‌المللی اضافه کرد: «هنوز مشخص نیست که آیا ابتلا به کرونا با سویه اُمیکرون باعث بیماری شدیدتر در مقایسه با سایر انواع دیگر از جمله سویه دلتا می‌شود یا خیر. اطلاعات اولیه نشان دهنده افزایش نرخ بستری در آفریقای جنوبی بوده که این ممکن است به دلیل افزایش تعداد افرادی باشد که مبتلا شده‌اند».

سازمان جهانی بهداشت به همراه گروهی از کارشناسان فنی در حال کار بر این موضوع هستند که آیا سویه جدید می‌تواند بر تاثیر گذاری واکسن‌های موجود تاثیر داشته باشند.

پس از آنکه سویه جدید ویروس کرونا با نام اُمیکرون در آفریقای جنوبی شناسایی شد، بسیاری از کشورها پروازها از آفریقای جنوبی را با محدودیت مواجه کرده و مسافرانی که از این کشور وارد می‌شوند را نیز به قرنطینه می‌برند.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر این سویه از ویروس کرونا را نگران کننده توصیف کرده بود.

نظرات بینندگان