arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / افشای یک انتصاب فامیلی دیگر در شهرداری تهران / خطوط انتقال آب یزد تاکنون پنجاه بار شکسته / آمریکا: جان دو ایرانی را در دریای عمان نجات دادیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمریکا: جان دو ایرانی را در دریای عمان نجات دادیم
نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌گوید: دو ماهیگیر ایرانی را که به مدت ۸ روز در دریا گرفتار شده بودند، در دریای عمان نجات داده است. بنا بر این گزارش، حال این دو نفر خوب گزارش شده است.

خطوط انتقال آب یزد تاکنون پنجاه بار شکسته
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به خسارت‌های چندین باره به خط آب انتقالی به استان، بیانیه شورای شهر را در خصوص تخریب‌های خط انتقال آشامیدنی به یزد قرائت کرد. «غلامحسین دشتی» ظهار کرد: «قریب پنجاه مرتبه است که خطوط انتقال آب آشامیدنی به استان یزد بی اعتنا به قوانین رسمی و توافقات ملی مورد تعرض قرار می گیرد. تخریب خسارت‌بار روزهای گذشته در حالی صورت گرفت که کشاورزان محترم استان اصفهان با مسئولین کشور و استان خود در حل مشکل به توافق رسیده و خبر آن از رسانه ملی منتشر گردید.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۳ هزار و ۷۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ نفر رسید. متاسفانه ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

نابودی اسرائیل بزرگترین هدفی است که دنبال می‌کنیم
سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه همانطور که بارها گفتم ما حتی یک میلیمتر هم از محو شدن رژیم اشغالگر قدس در جهان عقب نشینی نخواهیم کرد، یادآور شد که نابودی رژیم اشغالگر قدس بزرگترین آرمان پیش روی ماست و بزرگترین هدفی است که دنبال می‌کنیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد
نمایندگان مجلس به «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند. پیش از این حجت الاسلام والمسلمین رییسی رییس جمهوری، حسین باغ گلی و مسعود فیاضی را به عنوان گزینه های تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده بود که آن ها نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند. نوری، سومین گزینه رییس جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش است که توانست رای اعتماد مجلس را بدست آورد.

افشای یک انتصاب فامیلی دیگر در شهرداری تهران
در جلسه شورای شهر تهران، امانی، عضو شورای شهر تهران به انتصاب همسر یکی دیگر از اعضای این شورا به سمت سرپرست کمیسیون ۱۰۰ شهرداری تهران اعتراض کرد. وی در این باره گفت: شورای پنجم یک مصوبه ای داشته تحت عنوان تعارض منافع که به اعتقاد من یکی از بهترین کارهای شورای پنجم بوده است. وی افزود: از ما که خودمان ایراد می‌گرفتیم به عملکرد آنها، شایسته نیست که از کنار یک واقعیتی که در حال حاضر در اذهان عمومی و رسانه‌ها به عنوان نقطه ضعف ما مطرح می‌شود، بگذریم و حداقل باید موضع‌مان را اعلام کرده و بگوییم مخالف این روند هستیم .

 

نظرات بینندگان