arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

فرماندار اصفهان: کشاورزان مخالفتی با انتقال آب شرب به یزد ندارند / محدودیت تردد در اطراف زاینده‌رود برای ایجاد امنیت و آرامش مردم است؛ نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند مخل آن شوند برخورد می‌کند

فرماندار اصفهان بیان کرد: سیاستی که دشمنان این بار دنبال می‌کردند این بود که بین شهروندان اصفهانی و هم وطنان در چهارمحال و یزد اختلاف‌افکنی کنند. اما اینگونه نیست و مردم و کشاورزان خود ابراز می‌کنند که با هیچکدام از شهروندان یزد و چهارمحال مشکلی نداریم. همه یک ملت هستیم.حتی کشاورزان اعلام می‌کنند در موضوع انتقال آب شرب به یزد نیز مخالفتی نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: محمد علی احمدی در مورد موضوع آب و حوزه وظایف فرماندار اظهار داشت: ما چند هفته‌ای است که در مسند فرمانداری مشغول خدمتگزاری هستیم و از جمیع مشکلات شهرستان اصفهان اطلاع داریم. جمع‌بندی‌هایی صورت گرفته؛ ظرفیت‌های خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که برای رفع مشکلات باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: هم شناختی از مشکلات است و هم یقینا راهکارهای جدی برای برون‌رفت از آن‌ها وجود دارد؛ از جمله ظرفیت‌های شهرستان اصفهان جوانان و مردم بسیار خوبی است که در چند هفته اخیر که ارتباط با مردم شهرها و روستاها بیشتر شده، شاهد آن بودیم که جوانان بسیار باانگیزه با ایده‌های خوبی داریم که مسائل را به خوبی تحلیل و راهکارهای برون‌رفت مشکلات را مطرح کردند که از آن بهره می‌گیریم.

فرماندار اصفهان بیان کرد: مجموعه فرمانداری نیز طی روزهای آینده طرح اصلی برای سیاست‌های شهرستان که برگرفته از سیاست‌های کلان دولت است را ارائه خواهد داد و همه عزم خود را برای اقدامات موثری که بتواند راه‌های پیشرفت را هموار کند، جزم می‌کنیم.

وی در خصوص تفاهم‌ها و قول و قرارهای مسئولان با کشاورزان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم اصفهان موضوع آب است. آن چیزی که اکنون شاهد آن هستیم به دلایل مختلف از جمله ضعف در مدیریت، کم بارشی‌های سال‌های اخیر و بارگزاری‌های بیش از اندازه و غیرمجاز در حوضه آبریز زاینده‌رود مجموعا به گونه‌ای رقم خورده که امروز منجر به خشکی زاینده رود شده است. مطالبات کشاورزان در مورد حق‌آبه درست است و قبلا هم به نوعی مطرح شده است.

احمدی ادامه داد: کشاورزان گلایه‌هایی علاوه بر خشکی زاینده‌رود و عدم تخصیص آب داشتند. صحبت کشاورزان این بود که حقشان شناخته شود و به آن‌ها توجه شود. طی چند سال گذشته این بی‌توجهی منجر به مطالبه جدی کشاورزان شده بود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های استاندار اصفهان، وزیر نیرو به اصفهان سفر کرد، گفت : وزیر نیرو در این سفر به جمیع مشکلات آب واقف شد و اعلام کرد که عزم دولت سیزدهم بر رفع مشکلات مردم در اقصا نقاط کشور به‌خصوص اصفهان است. این جلسه مصوبات خوبی به همراه داشت.

فرماندار اصفهان با اشاره به موضوع تحصن کشاورزان در بستر خشک زاینده‌رود و پیگیری مطالبات آن‌ها تصریح کرد: کشاورزان در بستر رودخانه تحصنی داشتند تا مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند. طی روزهای حضور کشاورزان، جلسات و صحبت‌های زیادی با کشاورزان صورت گرفت و نتیجه آن این شد که کشاورزان مطلع شدند، دشمن قصد موج‌سواری بر مطالبات مردم دارد و اعلام آمادگی برای جمع‌آوری چادرهایشان انجام دادند.

وی اظهار داشت: توافقاتی شکل گرفت که از جمله آن پیگیری حق‌آبه‌ها، پیگیری خسارات انجام شد و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استانداری، جهاد کشاوزی، آب منطقه‌ای و نمایندگان کشاورزان تشکیل شود و وضعیت آب شرب، بارندگی‌ها رصد شود تا نسبت به تامین آب برای سایر بخش‌ها تصمیم‌گیری شود. به همین دلیل کشاورزان به تحصن خود خاتمه دادند. در توافق‌نامه‌ای که با کشاورزان شده است، طبق برنامه‌های زمان‌بندی به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

احمدی با اشاره به انگیزه جریان ضدانقلاب از اختلاف‌افکنی بین مردم گفت: معمولا جریان ضد انقلاب دوست ندارند وحدت و اتحاد مردم را حول محور انقلاب ببینند و از همان زمان شروع به شایعه‌پراکنی و تفرقه‌افکنی پرداختند.

وی ادامه داد: صدا و سیما در موقع اعتراض کشاورزان، به خوبی صدای کشاورزان را اطلاع‌رسانی کرد و مردم نیز به مطالبه کشاورزان آگاه شدند و متوجه شدند کشاورزان در حال پیگری قانونی مطالبان خود هستند. بعد از آن توافق چادرها جمع آوری شد و از همان مقطع جریانی که دل در گرو تفرقه‌افکنی دارند، شروع به شایعه‌پراکنی و خبرهای کذب از قول کشاورزان کردند و طی هفته‌های گذشته منجر به ایجاد تجمعات محدود شد که آن هم توسط کشاورزان محکوم شد.

فرماندار اصفهان بیان کرد: بعد از سفر نیرو و پیگیری استاندار و کشاورزان، جلساتی در سطح ملی برای رفع مشکلات آب اصفهان برگزار شد. یکی از دستورات رئیس جمهور نیز ستاد احیای زاینده‌رود بود و جلسات دیگری با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده که نتایج آن مشخص خواهد شد. موضوع اقدام در خصوص مشکلات آب، موضوعی است که زمان‌بر است و اقدامی نیست که به زودی نتیجه مشخص شود اما همدلی و اتحادی که بین مردم و مسئولان در سطح اصفهان است، منجر به رفع مشکلات خاص و پیگیری طرح‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده که هر موقع اراده قوی نسبت به حل مسائل و خدمت ویژه به مردم شود، رسانه‌های بیگانه و عوامل وابسته به آن تلاش می‌کنند حاشیه‌هایی فراهم کنند تا مسئولان را از اجرای برنامه‌ها غافل کنند.

احمدی ادامه داد: در هفته گذشته و جمعه جاری با انتشار اخبار کذب تلاش کردند که حاشیه‌ای ایجاد کنند تا مسئولان را از ماموریت‌های ویژه و اصلی خود در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که منجر به حل مشکلات مردم می‌شود، غافل کنند.

وی گفت: کشاورزان اعلام کردند تجمع و تحصن ما خاتمه یافته و هیچ نوع فراخوانی نداریم و براساس توافق‌نامه‌ای که نوشته شده، مطالبات خود را به صورت قانونی پیگیری می‌کنیم؛ اما دشمن به دنبال موقعیت‌هایی برای تفرقه‌افکنی بین مردم است.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: سیاستی که دشمنان این بار دنبال می‌کردند این بود که بین شهروندان اصفهانی و هم وطنان در چهارمحال و یزد اختلاف‌افکنی کنند. اما اینگونه نیست و مردم و کشاورزان خود ابراز می‌کنند که با هیچکدام از شهروندان یزد و چهارمحال مشکلی نداریم. همه یک ملت هستیم.حتی کشاورزان اعلام می‌کنند در موضوع انتقال آب شرب به یزد نیز مخالفتی نداریم.

وی با بیان اینکه مسئولان امنیتی نیز با کسانی که در فضای مجازی اقدام به اختلاف افکنی و خبر فراخوان و تجمع می‌کنند، اظهار داشت: در زمان حضور کشاورزان، شبکه‌های غربی بخشی از مطالبات و پیام‌های کشاورزان را مطرح می‌کردند و بخشی که با محتوای تصویر شهدا، دلبستگی به امام و شهدا ، بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری را منتشر نمی‌کردند.

احمدی ادامه داد: به گفته خود کشاورزان وقتی در روزهای نخست تحصن پیام "در رودخانه می‌مانیم" می‌دادیم را منتشر کردند، اما بعد از توافقات با مسئولان و تصمیم به پایان تحصن وقتی گفتیم" به تحصن و تجمع پایان دادیم" از سوی شبکه‌های معاند پخش و منتشر نشد. بنابرین مشخص است رسانه‌های استکباری کینه و معاندی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات محدودیت تردد در اطراف رودخانه زاینده‌رود به دنبال ایجاد امنیت و آرامش مردم است و نیروی انتظامی و راهور برخورد قانونی با افرادی که بخواهند مخل امنیت و آسایش مردم شوند، خواهند داشت.

نظرات بینندگان