arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

هشدار علوم پزشکی اهواز: با اینکه قرار بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما برای این اتباع روادید صادر شده / به این افراد اجازه خروج از کشتی و ورود به شهر دادند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه عمده کشتی‌های وارد شده به بنادر خوزستان از امارات، هند، روسیه و برزیل هستند افزود: در حالی که قرار بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر امام خمینی(ره) برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه خروج از کشتی و ورود به شهر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ورود ۳۸ هزار دز واکسن پاستوکووک‌پلاس به خوزستان خبر داد و گفت: این واکسن برای افرادی بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای که ۲ دز خود را از نوع آسترازنکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: به دنبال گسترش سویه اُمیکرون کرونا در برخی کشورها، مراقبت‌های مرزی در خوزستان تشدید شده است.

گرفتن تست از ۴۹۲ خدمه کشتی خارجی در خوزستان

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته ۳۲ کشتی خارجی با ۶۵۹ خدمه وارد خوزستان شدند که از ۴۹۲ نفر این تعداد تست گرفته شد و بقیه افراد تست منفی کرونا همراه خود داشتند.

وی با بیان اینکه عمده کشتی‌های وارد شده به بنادر خوزستان از امارات، هند، روسیه و برزیل هستند افزود: در حالی که قرار بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر امام خمینی(ره) برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه خروج از کشتی و ورود به شهر دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه در مرزهای زمینی شلمچه و چذابه مراقبت‌های مرزی در حال انجام است گفت: در این مدت یک هزار و ۳۴۱ شهروند ایرانی از طریق این مرزها وارد کشور شدند که از ۷۳۱ نفر تست گرفته شد و یک مورد مثبت شناسایی شد که قرنطینه شده است و بقیه نیز همراه خود تست منفی کرونا داشتند.

وی افزود: همچنین هفت هزار و ۹۷۲ تبعه عراقی از این ۲ مرز وارد کشور شدند که از ۵۲۴ نفر تست گرفته شد و یک مورد مثبت شناسایی شد که به کشور عراق عودت داده شد.

ابول نژادیان گفت: در پیک اول کرونا روزانه ۱۶۶.۷ نفر، پیک دوم ۶۹.۴ نفر، پیک سوم ۳۹۳ نفر و پیک چهارم کرونا روزانه ۵۲۰ نفر به ازای یکصد هزار نفر به کرونا مبتلا شدند در حالی که روز گذشته به ازای هر یکصد هزار نفر ۹.۶ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شدند که کمترین میزان ابتلا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون است.

وی با بیان اینکه در پیک آخر بیماری به ازای یکصد هزار نفر ۴۲.۷ بیمار در خوزستان بستری می‌شدند و این رقم به کمتر از یک نفر رسیده است افزود: همچنین برای نخستین بار است که کل خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: سویه جدید اُمیکرون در ۳۸ کشور از جمله عربستان و امارات که نزدیک خوزستان هستند شناسایی شده است لذا باید مراقبت‌های خود را تشدید کنیم. هنوز اطلاعات لازم در مورد این سویه و شدت سرایت آن کم است اما عمده مبتلایان به اُمیکرون افرادی بودند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد بالای افراد بالای ۱۲ سال در خوزستان حداقل یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند افزود: تاکنون ۳۵۰ هزار نفر در تزریق دز دوم تاخیر داشته‌ که سعی می‌کنیم با برقراری تماس تلفنی و اعزام گروه سیار، دز دوم‌ این افراد را تزریق کنیم البته باید گفت که هنوز زمان تزریق نوبت دوم ۴۰۰ هزار نفر فرا نرسیده است.

ابول‌نژادیان گفت: میزان تزریق دز دوم در دهدز، بهبهان، اندیمشک، شرق اهواز، و غرب اهواز به ترتیب ۸۰، ۷۶، ۷۱، ۷۰.۶ و ۶۴ درصد و در شادگان و کارون ۲۵ و ۳۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در ۱۵ شهرستان خوزستان بالای ۸۰ درصد است افزود: در هفته گذشته پیشرفت واکسیناسیون در لالی، حمیدیه، کرخه، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان، کارون و باوی نسبت به میانگین استانی بالاتر بود.

تاکنون پنج میلیون و ۳۳۴ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.



نظرات بینندگان