arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

حل معمای قتل ۲۰ ساله با کمک یک حلزون

کارآگاهان انگلیسی موفق شدند راز یک پرونده قتل ۲۰ ساله را در ماساچوست به لطف DNA که از داخل یک حلزون پیدا کردند حل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارآگاهان انگلیسی موفق شدند راز یک پرونده قتل ۲۰ ساله را در ماساچوست به لطف DNA که از داخل یک حلزون پیدا کردند حل کنند.

به گزارش سرویس خواندنی اای انتخاب به نقل از نیویورک پست، این اتفاق عجیب به مدد افزایش سطح دانش روز هشت البته پیگیری‌های مستمر کارآگاهان رخ داد.

به گفته دادستان منطقه بریستول، دیوید رید، ۵۳ ساله، هفته گذشته توسط هیئت منصفه در ارتباط با مرگ رز ماری مونیز در خانه اش در نیوبدفورد متهم شد.

دادستان‌ها گفتند که مونیز، ۴۱ ساله، در ۲۳ مارس ۲۰۰۱ توسط پدرش که برای بردن او به یک قرار دکتر از قبل برنامه ریزی شده آمده بود، در یک حوض خون در کف حمام پیدا شد.

پلیس گفت که او با میله شومینه، یک لاک حلزون تزئینی بزرگ  و کتری چدنی تا حد مرگ کتک خورده است. پلیس گفت که کیف او روی زمین خالی شده و پول‌های نقد او برداشته شده است.

حل معمای قتل ۲۰ ساله با کمک یک حلزون

تحقیقات راکد بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ توسط واحد پرونده‌های مختومه، بازگشایی شد. بازرسان متوجه شدند که جراحات صورت مونیز به دلیل خار‌های بیرونی صدف حلزونی ایجاد شده است، که نشان می‌دهد مظنون باید انگشتان خود را در داخل پوسته نگه می‌داشت تا آن را نگه دارد.

دادستان‌ها گفتند که آزمایش فضای داخلی یک نمایه DNA کامل را نشان داد که از طریق یک پایگاه داده ملی بررسی و در نهایت به شناسایی مظنون منتهی شد.

دادستان‌ها گفتند که رید همچنین در ارتباط با تلاش برای قتل و سرقت از یک زن دیگر در نیوبدفورد در سال ۲۰۰۳ متهم شده است.

نظرات بینندگان