arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

بنت: ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را قبل از ادامه مذاکرات وین متوقف کند / تهران رویکردی قلدرمابانه برای «باج‌خواهی» از آمریکا به منظور برداشتن تحریم‌های موجود اتخاذ کرده

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل امروز (یکشنبه) گفت که قدرت‌های جهانی باید تهران را تحت فشار بگذارند تا غنی‌سازی اورانیوم خود را قبل از ازسرگیری دور دیگری از مذاکرات در وین متوقف کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت که قدرت‌های جهانی باید تهران را تحت فشار بگذارند تا غنی‌سازی اورانیوم خود را قبل از ازسرگیری دور دیگری از مذاکرات در وین متوقف کند.

بنت در جلسه کابینه خود گفت: من از هر کشوری که در وین با ایران مذاکره می‌کند می‌خواهم که موضع محکمی اتخاذ کند و به ایران بفهماند که نمی‌توانند همزمان هم غنی‌سازی اورانیوم انجام دهند و هم مذاکره کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: هدف ما این است که از پنجره فرصتی که بین دورها باز شده استفاده کنیم تا به دوستان خود در ایالات متحده بگوییم «دقیقاً زمان استفاده از ابزاری متفاوت در برابر تاخت و تاز ایران در حوزه غنی‌سازی است.»

بنت در ادامه به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت و تهران را متهم کرد که رویکردی تهاجمی و قلدرمابانه برای «باج‌خواهی» از آمریکا به منظور برداشتن تحریم‌های موجود اتخاذ کرده تا به ادعای او بتواند از طریق پیگیری غنی‌سازی اورانیوم، "فعالیت‌های تروریستی جهانی" خود را تأمین مالی کند.

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هم در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه ضمن متهم کردن ایران به «باج‌گیری اتمی» به‌عنوان تاکتیک برای مذاکره در وین، خواستار توقف فوری مذاکرات وین و اعمال تدابیر سخت علیه ایران شد.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اخلال در روند مذاکرات وین، ۱۸ آذرماه به واشنگتن می‌رود تا با مقام‌های آمریکایی درباره ایران گفت‌وگو کند. «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» هم امروز (یکشنبه) برای بحث با مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا راهی واشنگتن شده است.

نظرات بینندگان