arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رئیسی: تورم کنترل و امید بیشتر شده / معترضان ۵ آذر اصفهان با وثیقه آزاد شدند / اعتراض آذربایجان به برخی نام های خیابان‌های تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رئیسی: تورم کنترل و امید بیشتر شده
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شامگاه یکشنبه در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت که تورم کنترل شده و رو به کاهش است. او با بیان اینکه امید بیشتر شده و هیچ بن بستی نداریم گفت که یک قرارگاه راه اندازی شده که تحریم ها را خنثی کنیم.

معترضان ۵ آذر اصفهان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: معترضان ۵ آذر اصفهان که تحت قرار و وثیقه بودند از امروز با معرفی وکیل و وثیقه گذار آزاد شدند.

جذب پزشکان ایرانی در امارات با حقوق ۳۵۰ میلیون تومانی
شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ماهی ٣۵٠ میلیون تومان امارات به پزشکان ایرانی پیشنهاد می‌دهد تا قطب سلامت در منطقه شوند و پزشکان را از ایران تامین می‌کنند و بدون امتحان زبان بچه‌های پرستاری و پزشکی ایرانی را جذب می‌کنند. 

اعتراض آذربایجان به برخی نام های خیابان‌های تهران
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت که جمهوری آذربایجان خواستار تغییر نام های ایرانی شهرهای قفقاز بر خیابان های تهران شده است. پرویز سروری درباره برخی مطالب منتشر شده مبنی بر اینکه سفارت جمهوری باکو در تهران، شورای شهر تهران را تحت فشار قرار داده است تا نام‌های ایرانی شهر‌های قفقاز بر خیابان‌های تهران را تغییر دهد، گفت: «این مطلب بوده ولی رئیس شورای شهر در جلسه‌ای که امروز داشتیم اعلام کردند که این موضوعات باید توسط سفارتخانه، به طور مستقیم به وزرات خارجه گفته شود و از طریق وزارت خارجه به ما عنوان کنند.»

فراخوان افراد بالای ۴۰ سال برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا
مدیر مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: افراد بالای ۴۰ سال که واکسن کرونای سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده‌اند پس از گذشت سه ماه برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند. افراد بالای ۶۰ سال که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، پس از ۶ ماه برای دریافت نوبت یادآوری مراجعه کنند.

ورود اتباع آفریقای جنوبی به خوزستان با وجود ممنوعیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با وجود اینکه مقرر بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر امام(ره) برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه دادند از کشتی خارج و وارد شهر شوند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۳ هزار و ۱۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۶۵ نفر رسید. همچنین ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

ماجرای ممنوعیت استفاده از نام‌های ترکی، شمالی، کردی و لری برای واحدهای صنفی تهران
خبری از قول سرهنگ مرادی، رئیس پلیس اماکن تهران منتشر شد که گفته بود استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و ...) برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع است. او در خصوص نام گذاری واحدهای صنفی در پایتخت اظهار داشت: مرجع نامگذاری واحدهای صنفی وزارت ارشاد است و طبق بخشنامه‌ای که این وزارتخانه به پلیس ابلاغ کرده است، واحدهای صنفی باید نامی که برای خود انتخاب می‌کند حتماً فارسی باشد.با این جال، ساعاتی پس از این خبر، پلیس ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی را تکذیب کرد.

نظرات بینندگان