arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

تغییرات جدید اینستاگرام برای کاربران نوجوانان

ویژگی Take a Break اینستاگرام، نوجوانان را وادار می‌کند تا زمان کمتری را در این برنامه صرف کنند. درواقع اینستاگرام از راه اندازی چندین اقدام با هدف ایمن‌تر کردن این پلتفرم برای نوجوانان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویژگی Take a Break اینستاگرام، نوجوانان را وادار می‌کند تا زمان کمتری را در این برنامه صرف کنند. درواقع اینستاگرام از راه اندازی چندین اقدام با هدف ایمن‌تر کردن این پلتفرم برای نوجوانان خبر داد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز،   اکثر این اقدامات به شکل ویژگی‌های جدیدی هستند که در طول سال ۲۰۲۲ اجرا می‌شوند. اولین مورد از این ویژگی‌ها، به نام «مشکلات»، امروز در برخی کشور‌ها فعال خواهد شد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، برای اولین بار این ویژگی را در ماه نوامبر اعلام کرد و از عرضه احتمالی آن در دسامبر خبر داد. Take a Break، که باید به صورت دستی از تنظیمات اینستاگرام روشن شود، کاربران را تشویق می‌کند تا زمانی که به محدودیت زمانی از پیش تعیین شده رسیدند، زمانی را دور از برنامه بگذرانند.

کاربران می‌توانند تایمر را روی ۱۰ دقیقه، ۲۰ دقیقه یا ۳۰ دقیقه تنظیم کنند. پس از رسیدن کاربران به این حد، برنامه یک هشدار تمام صفحه ارسال می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که از برنامه فاصله بگیرند. کاربران باید برای حذف هشدار و بازگشت به برنامه، روی دکمه Done ضربه بزنند.

لازم به ذکر است که این ویژگی همچنان مسئولیت کنترل اعتیاد خود را بر عهده کاربران می‌گذارد. یکی از خبرنگاران CNN که نسخه بتای اینستاگرام را با این ویژگی آزمایش کرده است، خاطرنشان کرد که حتی اگر قبل از رسیدن به محدودیت زمانی، صفحه را برای چند ثانیه خاموش کنید یا به برنامه دیگری بروید، تایمر به صفر می‌رسد. با این حال اینستاگرام اعلام کرد که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است و کاربران در سال ۲۰۲۲ شاهد اصلاحات خواهند بود.

برای اطمینان از استفاده بیشتر نوجوانان از این ویژگی، اینستاگرام قصد دارد اعلان‌هایی ارسال کند که آن‌ها را تشویق به انجام این کار کند. در واقع، نتایج آزمایش اولیه نشان می‌دهد که ۹۰ ٪ از نوجوانانی که این ویژگی را فعال کرده اند، آن را حفظ کرده اند. این ویژگی از امروز در ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، کانادا، نیوزلند و استرالیا فعال می‌شود. بقیه جهان باید تا سال آینده آن را دریافت کنند.

تغییرات جدید اینستاگرام برای کاربران نوجوانان

ابزاری برای ناظران

در مارس ۲۰۲۲، اینستاگرام قصد دارد ویژگی طراحی شده برای ناظران را به منظور «راهنمایی و حمایت از نوجوانان خود در اینستاگرام» ارائه کند. این ابزار به ناظران اجازه می‌دهد ببینند فرزندانشان چقدر در اینستاگرام وقت می‌گذرانند و اگر نوجوان کسی را در پلتفرم گزارش کرد، به آن‌ها هشدار می‌دهد. اینستاگرام همچنین قصد دارد یک مرکز آموزشی برای ناظران ایجاد کند که شامل راهنما‌های دقیق در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی، آموزش‌های محصول و نظرات متخصصان باشد.

مکانی امن‌تر برای نوجوانان

اینستاگرام برای ایمن‌تر کردن این پلتفرم برای نوجوانان اعلام کرد که قصد دارد سه ویژگی مهم را ارائه کند. برای شروع، افراد دیگر نمی‌توانند نوجوانانی را که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند تگ کرده یا نام ببرند.

اینستاگرام همچنین موتور توصیه‌های خود را تغییر می‌دهد و رویکرد سخت‌گیرانه‌تری نسبت به محتوایی که به نوجوانان در جستجو، کاوش، هشتگ‌گذاری و گزینه‌های حساب‌های پیشنهادی به نوجوانان توصیه می‌کند، خواهد داشت؛ و اگر مشخص شود که نوجوانی برای مدت نسبتاً طولانی روی یک موضوع متمرکز است، اینستاگرام شروع به تشویق او برای کشف موضوعات مختلف خواهد کرد.

این ویژگی‌ها تکمیل کننده تغییرات اینستاگرام در حساب‌های نوجوانان در سال ۲۰۲۱ خواهند بود. برای جمع‌آوری، همه حساب‌های نوجوان به طور پیش‌فرض خصوصی شدند و بزرگسالان نمی‌توانند به نوجوانانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند پیام ارسال کنند. اینستاگرام همچنین تغییراتی را در تب Explore اعمال کرده بود تا میزان نمایش محتوای حساس را محدود کند. کاربران اکنون سه گزینه دارند. اجازه دهید، محدود کنید و حتی بیشتر محدود کنید. گزینه Allow به عنوان گزینه‌ای برای حساب‌های نوجوان در دسترس نیست، که ممکن است به آرامش خاطر والدین کمک کند.

نظرات بینندگان