arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰

هولوگرام چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هولوگرام چیست؟

تکنولوژی هولوگرافی به سرعت در حال پیشرفت است و هر روز خبر های جدیدی از این فناوری منتشر می شود. اما در حقیقت هولوگرام چیست و چه کاربردی در زندگی روزمره ما دارد؟ هولوگرام امنیتی چیست و چرا برای کسب و کار ها تا این اندازه استفاده از آن اهمیت دارد؟ در ادامه به بررسی انواع هولوگرام خواهیم پرداخت.

تکنولوژی هولوگرافی چیست؟

به زبان ساده فناوری هولوگرافی در نهایت به ساخت یک تصویر سه بعدی از جسم بدون استفاده از تجهیزات خاص مانند دوربین یا عینک منجر می شود. در نتیجه هنگامی که مشاهده گر در اطراف شی سه بعدی هولوگرامی قدم بزند، تصویر نیز به صورت واقعی در کنار او حرکت می کند. تصاویر هولوگرافیک می توانند مانند تصویر یک محصول ثابت باشند یا ممکن است دنباله های متحرکی باشند که توسط چندین نفر از هر منظری قابل مشاهده باشند.

استفاده از فناوری هولوگرافی می تواند تغییرات عمده ای در علم پزشکی، موارد نظامی، آموزشی، ذخیره سازی اطلاعات و ... ایجاد کند.

اما برچسبی نیز به همین نام ساخته می شود که به هولوگرام امنیتی در دنیا مشهور است و کاربرد اصلی آن جلوگیری از جعل کالاست.

برچسب هولوگرام چیست؟

هولوگرام چیست؟

لیبل هولوگرام که یکی از برچسب های امنیتی رایج در جلوگیری از جعل و کپی برداری از کالا ها و اسناد مهم است، بر اساس تکنولوژی هولوگرافی و تخلخل تصاویر سه بعدی ساخته می شود. اما چرا هولوگرام تا این حد امنیت کالا ها را تامین می کند و دولت، شهرداری، شرکت های تولیدی و ... از آن استفاده می کنند؟

چرا هولوگرام ضد جعل است؟

هولوگرام امنیتی مانند هر برچسب دیگری است. لایه رویی معمولا دارای سلفون است و با جنس با کیفیت ساخته می شود. در پشت برچسب از غشای چسبناک برای ماندگاری روی جسم استفاده می شود؛ البته میزان چسبندگی به نوع کارکرد هولوگرام باز میگردد و زمانی که نیاز به لیبل گارانتی باشد، برچسب به راحتی از جای خود باز می شود اما ردی از خود باقی می گذارد که مشخص می شود دستکاری شده است.

اما کدام نوع از هولوگرام کاملا ضد جعل است؟

لیبل امنیتی هولوگرام در انواع آماده، دو بعدی و سه بعدی معمولا چاپ و عرضه می شوند. چاپ هولوگرام سه بعدی به شرکت هایی که نیاز به تامین امنیت بالا دارند توصیه می شود؛ اما چرا؟

لیبل امنیتی هولوگرام سه بعدی برای چاپ نیاز به ارائه مجوز های لازم و مدارک تشخیص هویتی به عنوان یک برند و شرکت است و با توجه به ثبت شدن مشخصات در مراکز مشخص، دیگر هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی تواند اقدام به چاپ چنین هولوگرامی بکند و به این ترتیب اصلی ترین راه برای چاپ هولوگرام برای کپی برداران بسته می شود.

دلیل دیگر ارجحیت هولوگرام سه بعدی بر بقیه علاوه بر زیبایی آن، فاکتور های امنیتی بالا و استفاده از تصاویر متخلخل در آن است که از هر زاویه، تصویری متفاوت می توان در آن دید.

ویژگی های اصلی هولوگرام امنیتی

  • ضد جعل بودن: هولوگرام امنیتی با تکنولوژی لیزر ساخته می شود و آن را نمی توان با روش های معمول مانند چاپ دیجیتال یا افست تولید کرد.
  • دوام و مقاومت مناسب: این برچسب ها در برابر عوامل محیطی، آب و تغییرات دمایی مقاوم هستند.
  • چاپ لیزری: لیبل هولوگرام را نمی توان با روش های عادی چاپ کرد.
  • ثبت در مراکز ذیربط: با ثبت برند و لوگو شما، دیگر هچ شرکتی حق استفاده از هولوگرام اختصاصی شما را نخواهد داشت.
  • قابلیت شخصی سازی بالا: لیبل هولوگرام را میتوان در انواع مختلف و در ابعاد متنوع به چاپ رساند.

کاربرد های هولوگرام برای کسب و کار ها

برخی از موارد استفاده از هولوگرام در صنایع و بخش های گوناگون عبارتند از:

  • اغلب کسب و کار های تولیدی که در کار خود ممتاز و برند هستند می بایست برای جلوگیری از تخریب برند خود، اقدام به سفارش هولوگرام امنیتی نمایند. برخی از این کسب و کار ها می تواند شامل کارخانجات شیرآلات بهداشتی، تولیدات چرم، ظروف و ... باشد.
  • کارخانجات تولید محصولات شیمیایی، مصالح ساختمانی، اسباب بازی، کالای ورزشی و ...
  • محصولات وارداتی اورجینال مانند تلفن همراه، قطعات کامپیوتری، لوازم جانبی موبایل و سیستم
  • گواهینامه و تاییدیه های رسمی و بین المللی
  • اسناد مهم مانند سند ملک، اوراق بانکی، اسناد دولتی، سند خودرو، تعهد نامه ها و ...
  • واحد پول ملی و چک های قابل ردیابی
  • و ...

سفارش هولوگرام در تهران از سیناپکینگ

هولوگرام چیست؟

مجتمع چاپی سیناپکینگ با بیش از 20 سال سابقه درخشان در صنعت چاپ و نشر کشور افتخار دارد که جزو بهترین شرکت های سفارش گیری هولوگرام در ایران باشد. داشتن نمونه کار های متعدد در حوزه لیبل های امنیتی و کار با برند های مطرح، نام شرکت سینا پویش زرفام را در کنار کیفیت بالا و قیمت مناسب متجلی می کند.

برای سفارش لیبل امنیتی هولوگرام به وبسایت این مجموعه به نشانی https://sinapacking.com/ مراجعه یا با شماره تماس 5 رقمی 34278 تماس برقرار کنید.

نظرات بینندگان