arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱

سيدحسن خمینی: حل مشكلات، تنها با حضور صالحان در مسند حكومت امكان‌پذير است

او که دیگر با این قبیل رفتارها آشنا شده، در میان همهمه ی گروهی قلیل ، سخنانش را تا انتها ادامه داد وحرفهایش را زد، اما مردم حاضر در این مراسم، از طرز برخورد این گروه قلیل شگفت زده شده و ناخرسندی خود از اقدامات این گروه خودسر را پس از سخنان سید حسن ابراز داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در مراسم بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) كه با حضور شخصيت‌هاي لشكري و كشوري و ميهمانان خارجي برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مرثيه‌سرايي، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني به سخنراني پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني ضمن تسليت سالروز ارتحال امام(ره) با اشاره به آيه‌اي از قران كريم گفت: طبق آيه‌اي از قرآن كريم، حضرت ابراهيم(ع) از خداوند مي‌خواهد كه او را جزو صالحين قرار دهد و لسان صدق به او عطا كند و نام نيك او را در ميان آيندگان باقي بگذارد.



وي با تفسير اين آيه قرآن افزود: امام خميني(ره) يكي از مصداق‌هاي اين آيه است؛ چراكه امروز در 14 خرداد با وجود اينكه امام در ميان ما نيست، اما بي‌شك دعاي حضرت ابراهيم در مورد ايشان صدق مي‌كند و خداوند او را جزو صالحين قرار داده و نام نيك او را در ميان آيندگان باقي گذاشته است و حرف‌ها و انديشه‌هاي امام در ميان نسل‌هاي بعد از او باقي مانده و خواهد ماند.

نوه امام(ره) با بيان اينكه "امام خميني(ره) خط بطلاني بر انديشه‌هاي ماترياليستي كشيد"، تصريح كرد: دين قبل از انقلاب در جامعه ظهور و بروزي نداشت اما يكي از كارهاي امام اين بود كه دين را در اجتماع و حكومت دخالت داد و اين انديشه متعالي امام(ره) در آن دوران درخشيد.

سيدحسن خميني با اشاره به آيه ديگري از قرآن كريم مبني بر اينكه حكومت به دست صالحان خواهد رسيد، خاطرنشان كرد: اگر خداوند بخواهد كسي را ذليل كند، كسي نمي‌تواند به او عزت دهد و اگر به كسي عزت دهد، كسي نمي‌تواند او را خوار كند. امام همواره نزد بسياري عزيز بوده، هست و خواهد بود و نام نيك او در ميان آيندگان باقي خواهد ماند؛ كما اينكه فريادش باقي مانده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وي با طرح اين پرسش كه "چرا بايد حكومت به دست صالحان برسد؟" گفت: "مستضعف" يكي از واژه‌‌هاي هويت‌دار در فرهنگ سياسي ماست و مستضعف يعني كسي كه دچار ضعف شده و جامعه موظف است به او ياري برساند. استضعاف تنها يك واژه در حوزه اقتصادي نيست بلكه در حوزه‌هاي سياسي، فرهنگي و تربيتي نيز معنا دارد. بنابراين در فرهنگ ديني اين صالحانند كه بايد تلاش كنند تا استضعاف ريشه‌كن شود و جامعه بايد مشكلات پيش آمده را برطرف كند و اين با حضور صالحان در مسند حكومت امكان‌پذير است.

سيدحسن خميني در پايان، از حضور گسترده مردم كه از سراسر كشور در سالروز ارتحال امام (ره) حضور داشتند و نيز از حضور مسئولان لشكري و كشوري و ميهمانان خارجي تقدير و تشكر كرد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
2
25
فرد صالح: فرد تحصیل کرده ای که بنا به تخصص خود درد جامعه را بخوبی درک کرده ،و با روش های نوبن علمی و فارغ از همه جناح بندی و سیاست بازی مبادرت به حل آن می نماید.
نظرات بینندگان