arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۲ دی ۱۴۰۰

سالیوان: در حال گفت‌وگو با شرکای خود درباره جدول زمانی برای تداوم دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستیم / چنین ضرب الاجلی طولانی نیست؛ مذاکرات ممکن است ظرف چند هفته به پایان برسد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در جریان سفر خود به اسرائیل گفت٬ «دیپلماسی، بازدارندگی و فشار» بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در جریان سفر خود به اسرائیل گفت٬ «دیپلماسی، بازدارندگی و فشار» بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

به گزارش «انتخاب»، او همچنین گفت آمریکا و شرکایش در حال بحث در مورد جدول زمانی برای تداوم دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستند.

به گزارش رویترز، جیک سالیوان تصریح کرد، مذاکرات فعلی با تهران ممکن است ظرف چند هفته به پایان برسد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما در انظار عمومی در خصوص تقویم و تاریخ (اقدامات خود) صحبت نخواهیم کرد، اما می‌توانم به شما بگویم که در پشت درهای بسته در حال گفت‌وگو درباره جدول‌های زمانی هستیم و زمان ( چنین ضرب الاجلی) طولانی نیست.

جیک سالیوان در پاسخ به پرسشی در خصوص این که چه وقت این ضرب الاجل تمام می‌شود، گفت: « (طی) هفته‌ها.»

جیک سالیوان همچنین گفته است، آمریکا کماکان بر این باور است که «دیپلماسی، بازدارندگی و فشار» بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد در جریان دیدار با رهبران اسرائیل ما در مورد راه‌های حصول اطمینان از اتحاد جامعه بین‌المللی برای حفظ فشار بر ایران جهت بازگرداندن این کشور به تعهداتش در چارچوب برجام گفت‌وگو کردیم

او افزود، از نظر مسائل عملیاتی، من فکر می‌کنم که بهتر است این مسائل بماند برای گفت‌وگوهای خصوصی دیپلماتیک بین آمریکا و اسرائیل.

جیک سالیوان همچنین در این روز با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد.

نفتالی بنت پیش از آغاز مذاکرات خود با جیک سالیوان در مقابل خبرنگاران گفت روابط بین دولت اسرائیل و دولت جو بایدن قویتر از هر زمان دیگری است.

نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد٬ چنین رابطه قوی و با معنای دوستانه٬ به معنی این است که ما به طور علنی می‌توانیم در خصوص چالش‌های مشترک حرف بزنیم.

نخست‌وزیر اسرائیل به جیک سالیوان گفت، این روزها بسیار مهم هستند، آن‌چه که در وین در جریان است، پیامدهای عمیقی برای ثبات خاورمیانه و امنیت اسرائیل در سال‌های پیش‌رو دارد.

جیک سالیوان نیز در مقابل خبرنگاران گفت سفرم درست پیش از کریسمس برای این است که در یک تقاطع حیاتی از منظر مجموعه بزرگی از مسائل امنیتی برای دو دولت، مهم است که با هم بنشینیم و یک استراتژی مشترک، یک دیدگاه مشترک را توسعه دهیم و راهی پیدا کنیم که به طور اساسی منافع شما و ما را تضمین کند.

در همین حال، بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل پس از دیدار با جیک سالیوان از جامعه بین المللی خواست به ایران اجازه ندهند در مذاکرات وقت کشی کند.

نظرات بینندگان