arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

چالش مرگباری که جان کودکان را می‌گیرد

یک خانواده داغدار در پنسیلوانیا در مورد خطرات "چالش خاموشی" تیک تاک پس از مرگ دختر ۱۰ ساله خود به سایر خانوار‌ها هشدار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک خانواده داغدار در پنسیلوانیا در مورد خطرات "چالش خاموشی" تیک تاک پس از مرگ دختر ۱۰ ساله خود به سایر خانوار‌ها هشدار دادند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، مدتی است که بسیاری از افز والدین نگرانی‌هایی درباره چالش جدید تیک تاک ابراز می‌کنند.

در جریان این چالش، شرکت‌کننده نفس خود را حبس می‌کند تا زمانی که بیهوش شود، این چالش در تیک تاک، طرفداران زیادی پیدا کرده و میلیون‌ها بازدید را ثبت کرده است، اغلب این ویدیو‌ها اکنون حذف شده اند، زیرا این پلتفرم با روند رو به رشد هشتگ چالش خاموشی مبارزه می‌کند.

نایلا اندرسون، ۱۰ ساله، یکشنبه گذشته بیهوش در اتاق خواب خانه اش در چستر، پس از  تلاش برای شرکت در این چالش خطرناک پیدا شد. او به سرعت به یک بیمارستان محلی منتقل شد و در آنجا مرگ او اعلام شد.

 مادر او، تاواینا اندرسون، در این باره گفت: «حتما گوشی بچه هایتان را چک کنید، هرگز نمی‌توان حدس زد که چه چیزی را در تلفن‌های بچه‌ها پیدا می‌کنید».  

نایلا حداقل پنجمین کودکی است که تنها در سال جاری هنگام شرکت در "چالش خاموشی" جان خود را از دست می‌دهد. در ماه ژوئن، لاتریوس اسمیت جونیور ۹ ساله بیهوش در خانه اش در تنسی پیدا  شد.  او بعداً در بیمارستان درگذشت،  و خانواده‌اش متعاقباً تیک تاک را مسئول این تراژدی دانستند.

چالش مرگباری که جان کودکان را می‌گیرد

یک کودک ۱۲ ساله نیز در حالی که ظاهراً تصویر خود را در حال انجام این چالش در اوکلاهما ضبط می‌کرد، جان باخت. در ماه مارس، جاشوا هایلیزوس، ۱۲ ساله در کلرادو،  پس از انجام "چالش خاموشی" در حمام خانه اش از هوش رفت.  او سه هفته بعد در بیمارستان درگذشت.

در ژانویه نیز  یک دختر ۱۰ ساله ایتالیایی توسط خواهر کوچکترش در حمام مرده پیدا شد، در حالی که تلفن همراهش نزدیکش بود.  تیک تاک می‌گوید اقداماتی را برای جلوگیری از اشتراک گذاری فیلم‌های خطرناک توسط کاربران انجام داده است.  جستجوی «چالش خاموشی» در اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی به پیامی منجر می‌شود که به این شرح است: «چگونه چالش‌ها و حقه‌های مضر را بیاموزید».

نظرات بینندگان