arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

رشد بازی‌های مبارزه‌ای در سایه همه گیری کرونا

بازی‌های مبارزه‌ای یکی از نمادین‌ترین سبک‌های بازی هستند. این سبک بازی و موارد مشابه دیگر در فرهنگ بازی‌سازی تثبیت شده‌اند، از بازی‌های آرکید و مسابقات مبارزه‌ای و Street Fighter ۲ تا کنسول‌های خانگی و بازی‌های آنلاین.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازی‌های مبارزه‌ای یکی از نمادین‌ترین سبک‌های بازی هستند. این سبک بازی و موارد مشابه دیگر در فرهنگ بازی‌سازی تثبیت شده‌اند، از بازی‌های آرکید و مسابقات مبارزه‌ای و Street Fighter ۲ تا کنسول‌های خانگی و بازی‌های آنلاین.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، علیرغم این که بازی‌های مبارزه‌ای برای کاربران چقدر مهم هستند، این ژانر در حوزه بازی‌های خود چندان رشد نکرده بود، تا زمان همه‌گیری کرونا که این ژانر مجبور شد مدرن شود.

رشد بازی‌های مبارزه‌ای در سایه همه گیری کرونا
مدت‌هاست که طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای در حاشیه نشسته‌اند و بازی‌هایی مانند Fortnite، Dota، League of Legends و ... را از پشتیبانی بی‌پایان و قابلیت‌های آنلاین عالی تماشا می‌کنند. این حمایت به سود شرکت‌هایی می‌شود که آن‌ها را فعال نگه می‌دارند.
درواقع، مدت‌ها بود که بازی‌های مبارزه‌ای در نسل پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان گیر کرده بودند. در حالی که برخی از بازی‌های دیگر، محتوای اضافی زیادی با شخصیت، لباس و DLC مرحله ارائه می‌کردند، بسیاری از بزرگترین بازی‌های مبارزه‌ای هنوز در نسل‌های گذشته و در بسیاری از زمینه‌های تکراری گیر کرده بودند.

بدای مثال ما شاهد آموزش‌های ضعیفی برای کاربران بودیم که چگونه یک ترکیب خوب را کنار هم بگذارند، چه رسد به اینکه چگونه و چه زمانی از یک توپ آتشین استفاده کنند. رابط‌های کاربری همچنان چالش برانگیز بودند و لابی‌های آنلاین به طور معمول خراب می‌شوند یا حتی نمی‌توانند به بیش از دو کاربر اجازه دهند به یک اتاق بپیوندند؛ و البته مقصر اصلی شبکه‌های آنلاین وحشتناک و قدیمی است.

رشد بازی‌های مبارزه‌ای در سایه همه گیری کرونا

در حالی که به نظر می‌رسد هر سبک دیگری به لطف سرور‌های اختصاصی رقابت را به سطح کشوری رساند، بازی‌های مبارزه‌ای در گرد و غبار رها شدند. دلیل آن این بود که توسعه دهندگان سرسخت به شبکه‌ای به نام «نت کد مبتنی بر تاخیر» پایبند بودند. این نه تنها بازی‌های مبارزه‌ای را با تجربیات آنلاین وحشتناکی به جا گذاشت، بلکه باعث شد بسیاری از بازی‌های توسعه یافته با این شبکه به دلیل نیاز به بازی آفلاین برای زنده نگه داشتن آن‌ها راک مانده باشند.

واژه‌نامه بازی مبارزه‌ای Infil، نت‌کد مبتنی بر تاخیر را به‌عنوان «رویکردی برای پیاده‌سازی نت‌کد در یک بازی مبارزه‌ای تعریف می‌کند که با تأخیر در تطابق ورودی‌های بازیکن محلی، تأخیر شبکه را محاسبه می‌کند.  این تأخیر ورودی متغیر است، زیرا در صورت بهتر یا بدتر شدن شرایط شبکه، نوسان می‌کند، که سازگاری با واکنش‌ها را بسیار دشوار می‌کند، و به طور کلی احساس می‌شود که در حال بازی کردن «زیر آب» هستید، زیرا ورودی‌های شما پاسخگو نیستند. "

رشد بازی‌های مبارزه‌ای در سایه همه گیری کرونا

این تعریف کاملاً توضیح می‌دهد که چرا یک ژانر کاملاً واکنشی و سنگین، مانند بازی‌های مبارزه‌ای نیاز به تکامل دارد.  طرف دیگر طیف، نت‌کد بازگشتی است: «رویکردی برای پیاده‌سازی نت‌کد در یک بازی مبارزه‌ای که بلافاصله ورودی‌های شما را اجرا می‌کند، و سپس بازی را مجدداً شبیه‌سازی می‌کند (یا «به عقب برمی‌گرداند») اگر تأخیر شبکه باعث ناسازگاری شود» بازگشت به عقب بهترین راه حل نت کد شناخته شده برای بازی‌های مبارزه است.  از آنجایی که تمام ورودی‌های محلی شما بدون تأخیر منتشر می‌شوند، بازی مانند بازی آفلاین به نظر می‌رسد، و انتخاب‌های طراحی هوشمندانه اغلب می‌تواند مشکلات شبکه را نیز پنهان کند و تجربه‌ای تقریباً بی‌عیب و نقص آنلاین را حتی در مسافت‌های طولانی برای شما به ارمغان می‌آورد.

اما طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱،   همه‌گیری کرونا منجر به قرنطینه و اجبار به  ماندن در خانه شد و فاصله اجتماعی باعث شد بازیکنان در مسابقات آفلاین جمع نشوند و بازی‌های هیجان‌انگیز مانند Granblue Versus منتشر شدند و بازی‌هایی مانند Dragon Ball FighterZ و Ultimate Marvel vs Capcom ۳ تنها به دلیل یافتن راه‌های جدیدی برای بازی از طریق سرور‌های Google و Amazon Cloud در رقابت حرفه‌ای  زنده ماندند.

نظرات بینندگان