arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۶ دی ۱۳۷۷: وزیر اطلاعات گفت تعدادی از پرسنل از جمله مصطفی کاظمی مدیرکل امنیت اعتراف کرده‌اند که عامل قتل‌های زنجیره‌ای‌اند / قاتلان گفته اند دری نجف آبادی موافق آن‌ها بوده، اما او تکذیب می‌کند

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى [قربانعلی] دُرّى نجف‌آبادى، [وزیر اطلاعات] آمد. گفت، مقرر شده از 23 رمضان، حصر آیت‌الله منتظرى، محدوديت كمترى داشته باشد و علما و فاميل و... بتوانند به ملاقات بروند.گزارشى از پيشرفت تحقيق در مورد قتل‌هاى اخير داد و از فتنه احتمالى گفت كه چپ‌ها به دنبال آن هستند. تعدادى از پرسنل [وزارت] اطلاعات، منجمله آقاى [مصطفی] موسوى، [= کاظمی]، مديركل امنيت، اعتراف‌كرده‌اند كه آنها عامل قتل‌ها هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

پيش از ظهر مصاحبه طولانى با سيما، دربارة سازندگى داشتم؛ قرار است در ايام دهه فجر، برنامه مسلسلى تحت عنوان «روايت سازندگى» داشته باشد. آقاى حسين مرعشى، [نماینده کرمان] آمد. گفت، اعتراض آقاى [غلامحسین] كرباسچى را در دفتر دادستانى‌كل ثبت نمى‌كنند و آقاى [مرتضی] مقتدايى، [دادستان کل‌کشور] هم مريض و در منزل است. به آقاى مقتدایى تلفن‌كردم. گفت، در دفتر ثبت شد و قاضى رسيدگى هم تعيين شد و نامه هم به دادگسترى براى دريافت پرونده، نوشته شده است. بايد وكيل متهم، نامه را ببرد و نبرده. به آقاى مرعشى گفتم كه پيگيرى كنند، نامه را ببرند.

محسن، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] آمد. در مورد راه‌هاي دريافت يارانه در بودجه، براى بهره‌بردارى از مترو گفت و گفت، فائزه در روزنامه زن تندروى‌كرده؛ تأييدكردم که با اين برخوردهاى تُند، مشكل براى خود درست مى‌كند.

عصر آقاى [غلامرضا] فروزش آمد. به جاى برزيل، سفارت تركمنستان را پذيرفته است. مشورت كرد و از اوضاع كشور و نتايج انتخابات شوراها، اظهارنگرانى نمود. ترديد دارد كه براى شوراى شهر تهران، نامزد بشود، يا نه.

آقاى [قربانعلی] دُرّى نجف‌آبادى، [وزیر اطلاعات] آمد. گفت، مقرر شده از 23 رمضان، حصر آیت‌الله منتظرى، محدوديت كمترى داشته باشد و علما و فاميل و... بتوانند به ملاقات بروند.گزارشى از پيشرفت تحقيق در مورد قتل‌هاى اخير داد و از فتنه احتمالى گفت كه چپ‌ها به دنبال آن هستند. تعدادى از پرسنل [وزارت] اطلاعات، منجمله آقاى [مصطفی] موسوى، [= کاظمی]، مديركل امنيت، اعتراف‌كرده‌اند كه آنها عامل قتل‌ها هستند و اين گروه كه مي‌گويند از جناح چپ و طرفداران آقاى [سیدمحمد] خاتمى بوده‌اند، اخيراً براى انقلاب، به خاطر تحركات موذيانه ضدانقلاب، احساس‌ خطركرده‌اند و از دولت آقاى خاتمى، مأيوس شده‌اند. بعد از آنكه آقاى دُرّى، اعتراف آنها را به آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] گفته است، آقاى خاتمى خواستار مجازات آنها شده. گفته‌اند، قبلاً با آقاى دُرّى در ميان گذاشته بودند و احساس‌كرده‌اند كه آقاى دُرّى، موافق و حتى با تنبيه افرادى مثل آقاى نورى و [محسن] آرمين و ... موافق است، ولى آقاى دُرّى به طور اكيد، اطلاع و موافقت خود را تكذيب مى‌كند و معتقد است، براى پيدا كردن شريك نيرومند براى جرم خود، چنين گفته‌اند.

 

نظرات بینندگان