arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۷ دی ۱۳۷۷: دکتر پرتوی پزشک معالج سیداحمد خمینی در خانه اش در نزدیکی منزل خاتمی کشته شده

خاطرات آیت الله هاشمی: خبر دادند كه امشب، دكتر [جمشید] پرتوى، [متخصص قلب و پزشک معالج آقای حاج سیداحمد خمینی]، در خانه‌اش در نزديكى منزل آقاى خاتمى، ریيس‌جمهور كشته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

ديشب باران داشتيم. با اين خشكسالى شديد، باعث خوشحالى و اميد شد. صبح تا ساعت ده و نیم، كارهاى دفتر را انجام دادم. آقاى [محمدرضا] رحيمى، دبير هيأت نظارت بر انتخابات شوراها آمد. گزارش كار داد و گفت، اعتبارات را نداده‌اند و در اكثر شهرها، هيأت‌هاى اجرايى تشكيل شده و در چند شهر هنوز اختلافات رفع نشده و نمايندگان جناح راست در مقابل جوسازى جناح چپ منفعل شده و در بيشتر موارد تسليم شده و هنوز بدنامى [نظارت] استصوابى را هم دارد و ليست نامزدهاى مورد نظر گروه همسو با جامعه روحانيت مبارز را ارایه داد؛ قوى نيست.

آقاى عباس ملكى، [از دفتر مشاورت رهبری در امور بین‌الملل] آمد. ملاقاتش با جفري كِمپ آمريكايى در ژنو را تعريف كرد. براى نزديك كردن ايران و آمريكا تلاش مى‌كنند و متوجه شده‌اند كه آقاى خاتمى، نمى‌تواند تصميمى بگيرد. پيشنهاد داشته‌اند، دو نفر محقق را براى مصاحبه با من بفرستند؛ نپذيرفتم.

خبر داد كه آيت‌الله [محمد] فاضل[لنکرانی]، اخيراً دچار فلج زانو شده و احتمالاً عصبى است؛ به خاطر ناراحتى از دفتر رهبرى. در مسأله هلال ماه رمضان، شب يكشنبه با دفتر رهبرى تماس‌گرفته وگفته، هلال رمضان براى ايشان ثابت شده و مى‌خواهد به مقلدينش اعلان نمايد كه منتظرند. دفتر رهبرى گفته، نيم ساعت صبركنند تا جواب بدهند و سپس اعلان عدم اثبات هلال نزد رهبرى را از سيما شنيده و سخت ناراحت شده و به‌خصوص‌كه در جريان انتخابات [مجلس] خبرگان، چون اقدام مهمى كرده، انتظار توجه داشته است.

گفت، وضعي كه روزنامه زن دارد، باعث ناراحتي بخشي از قشر متدين شده و براى بيت شما خوب نيست و پيشنهاد اصلاح رويه داشت. درخواست كرد كه در مراسم سالگرد مرحوم پدرش، [آیت‌الله مصطفی ملکی]، شركت‌كنم و جهت همكارى با دفتر نشر [معارف انقلاب] براى نشرآثار من، اظهارآمادگى‌كرد. افطار به خانه آمدم. خبر دادند كه امشب، دكتر [جمشید] پرتوى، [متخصص قلب و پزشک معالج آقای حاج سیداحمد خمینی]، در خانه‌اش در نزديكى منزل آقاى خاتمى، ریيس‌جمهور كشته شده است.

نظرات بینندگان