arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

ادعای اولیانوف: در مذاکرات اخیر، روسیه و چین، ایران را متقاعد کردند که برخی خواسته‌های حداکثری خود را کنار بگذارد / ایرانی‌ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش‌نویسی که توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین گفت چین و روسیه ایران را متقاعد کردند که از برخی مواضع و خواسته های حداکثری خود عقب نشینی کند؛ از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات فقط بر تحریم ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته ای. او ادامه داد: ایرانی ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش نویسی که در بهار گذشته توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولیانوف: در مذاکرات اخیر، روسیه و چین، ایران را متقاعد کردند که برخی خواسته هایش را کنار بگذارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین درباره مذاکرات احیای برجام گفت: صادقانه بگویم، من در این مرحله نسبتاً خوشبین هستم. من هیچ دلیل عینی برای شک و تردید نمی بینم.»

به گزارش «انتخاب»، اولیانوف در گفت و گو با فارین پالیسی افزود: من نمی توانم تضمین کنم که توافق حاصل می شود، اما معتقدم که شانس بسیار بسیار زیاد است زیرا پیش نیاز اصلی موفقیت در حال حاضر وجود دارد. همه کشورها، همه شرکت‌کنندگان، از جمله ایران و ایالات متحده، به دنبال بازگرداندن توافق هسته‌ای هستند.

اولیانوف گفت چین و روسیه ایران را متقاعد کردند که از برخی مواضع حداکثری خود عقب نشینی کند؛ از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات فقط بر تحریم ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته ای. او ادامه داد: ایرانی ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش نویسی که در بهار گذشته توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند.

اولیانوف گفت: اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست. حتی اگر آنها مقدار قابل توجهی مواد هسته ای تولید کنند، چه خواهد شد؟ اینها که بدون کلاهک قابل استفاده نیست و ایرانی ها کلاهک ندارند.

نظرات بینندگان