arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

قالیباف: شهید سلیمانی مرد میدان بود، ولی اهل مذاکره

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: شهید سلیمانی هنرمند نترسیدن بود چرا که فقط از خدا می‌ترسید. او جمع اضداد بود. خشمش از دل رحتمش می‌آمد. منتقم بود اما اهل گذشت. او مرد میدان بود ولی اهل مذاکره.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قالیباف: شهید سلیمانی مرد میدان بود، ولی اهل مذاکرهرئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی هنرمند بود، چراکه جمع اضداد بود. خشمش از دل رحتمش می‌آمد. منتقم بود اما اهل گذشت. او مرد میدان بود ولی اهل مذاکره.

به گزارش «انتخاب»؛ محمدباقر قالیباف در مراسم رویداد موسیقیایی «مقام حماسه» در تالار وحدت، ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت ایشان را باید تسلیت گفت، چراکه امت اسلام و کشورمان سرداری را از دست داد که به او نیاز داشتیم. جای او در کنار ما خالی است؛ و تبریک به این خاطر که انقلاب اسلامی چنین سردارانی را تربیت کرد که از یک روستای محروم در جنوب کرمان به صحنه آمد.

به نوشته ایسنا، قالیباف با اشاره به نقل قولی از سردار سلیمانی گفت: ایشان در جایی فرمودند «ما در دوره کودکی و نوجوانی بیشتر وقت‌ها کفش نداشتیم و به مزرعه برای کار می‌رفتیم». انقلاب ما چنین فرصتی را فراهم کرد که استعداد این شخص از یک منطقه محروم و از یک خانواده کشاورز شکوفا شد و اثرگذاری او را در حمایت از مظلومان‌ عالم دیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اجرای ارکسترهای سمفونیک و پاپ دفتر موسیقی و سرود صداوسیما گفت: این هنرمندان سرمایه‌های بزرگ ما هستند. امیدوارم زحماتشان را قدر بدانیم و آنها را جبران کنیم.

قالیباف با بیان اینکه انصافا شهید سلیمانی یک هنرمند بود، گفت: او هنرمند بود از این بابت که شهادت هنر مردان خداست. شهید سلیمانی به دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های سیاسی برای این کشور و ملت و برای مظلومان و عزت مسلمانان چهل سال بی‌وقفه مجاهدت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید سلیمانی هنرمند است چرا که از دل مردم بلند شد، با مردم باقی ماند، و با مردم مجاهدت کرد. او همیشه با مردم زندگی کرد و با مظلومان از مظلومان دفاع کرد. هنرمندی که برای جهاد و در شرایط صحنه‌های‌سخت بود لحظه‌ای به خود تردید راه نداد. ایشان در سخت‌ترین لحظه‌های درگیری و تنگاتنگ در اوج آرامش بود. شهید سلیمانی هنرمند چرا که در لحظه‌هایی که به مرگ نزدیک بود، بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی هنرمند نترسیدن بود چرا که فقط از خدا می‌ترسید. او جمع اضداد بود. خشمش از دل رحتمش می‌آمد. منتقم بود اما اهل گذشت. او مرد میدان بود ولی اهل مذاکره. شهید سلیمانی لطیف و مظلوم بود ولی مقتدر. شهید سلیمانی شجاع بود ولی این شجاعت توام با عقلانیت و تدبیر بود.

رئیس قوه مقننه در پایان گفت: شهید سلیمانی یک هنرمند انقلابی بود اما انقلابی که دو عنصر عقل و عدل در او بود. او سرباز وطن، ولایی، جهادی و اهل توکل بود. او هنرمند بود چرا که مردی امیدوار بود. سلیمانی مرد خدا بود. ما هستیم که باید چنین هنری را از مکتب سلیمانی که در حقیقت دست‌پرورده مکتب امام و سرباز ولایت بود، فرابگیریم.

نظرات بینندگان