arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۴ دی ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: در پاکستان، تروریست‌هاى منشعب سُنى به نمازگزاران در یک مسجد شیعیان، حمله کرده‌اند و نزدیک به ۲۰ نفر را شهید و ۲۰ نفر را مجروح کرده‌اند. دیروز هم تروریست‌هاى دیگرى، با انفجار بمب در مسیر [آقای نوازشریف]، نخست‌وزیر، قصد کشتن او را داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

صبح براى بازديد از مؤسسه خيريه درمانى شهدا و افتتاح سى‌تى‌اسكن، متعلق به مسجد لُرزاده، از منزل به خيابان اتابك رفتم. به بازديد و شركت در اجتماع و گزارش و خيرمقدم آقاى [عباسعلی] عميد زنجانى، [امام‌جماعت مسجد لُرزاده] و صحبت من گذشت. جمع زيادى از مردم منطقه، در خيابان جمع بودند. به احساسات‌شان پاسخ دادم. به دفترم رفتم.

آقاى [محمد مهدی] عبدخدایى، ریيس [جمعیت] فدایيان اسلام، همراه دكتر رضايى آمد. مقدارى از حركت‌هاى غيردينى سياسى و فرهنگى جارى، منجمله مراسم دانشگاه شهيد شريف واقفى در حضور آقاى خاتمى، انتقاد كرد و مقدارى از كارها و سوابق فدایيان اسلام گفت و براى فعاليت حزب فدایيان،كمك خواست.

اخوى محمود، [رییس اداره خاورمیانه وزارت امورخارجه] آمد و براى افطارى دعوت كرد. گفتم، آمدن من با آن همه پاسدار و حفاظت، باعث مشكل است. از آقاى [سیدکمال] خرازى، وزير امورخارجه شكايت و انتقاد داشت.

عصر آقاى [سیدافضل] موسوى، شهردار منطقه 2 [تهران] آمد. براى شركت در انتخابات شوراها استعفا داده است. گفت، كارهاى عمرانى شهردارى‌ها اُفت كرده و براى اجراى طرح خيابان حرم تا جمكران قم، استمداد كرد.

آقاى سيداحمد موسوى، [مشاور وزیر امورخارجه] آمد. از آقاى خرازى، [وزیر امورخارجه]، در مورد كارهايش در لبنان، انتقاد داشت. آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. گزارشى از مذاكراتش با رهبرى در مورد فعاليت‌هاى سياسى داد. افطار اعضاى دبيرخانه [مجمع] با خانواده‌هايشان، میهمانم بودند. عفت هم آمده بود. بعد از نماز و افطار ، برايشان صحبت كوتاهى داشتم.

در پاكستان، تروريست‌هاى منشعب سُنى به نمازگزاران در يك مسجد شيعيان، حمله كرده‌اند و نزديك به 20 نفر را شهيد و 20 نفر را مجروح كرده‌اند. ديروز هم تروريست‌هاى ديگرى، با انفجار بمب در مسير [آقای نوازشریف]، نخست‌وزير، قصد كشتن او را داشتند.

نظرات بینندگان